spot_img
sâmbătă, 20 decembrie, 2025
5.3 C
București

Volkswagen si BMW acuză Comisia Europeană că prin suprataxarea importurilor de vehicule electrice chinzești este lovită de fapt industria auto germană

Cel mai mare producător european de automobile, grupul german Volkswagen, a criticat joi decizia Comisiei Europene de a impune suprataxe pentru importurile de vehicule electrice chineze, care în opinia companiei vor crea prejudicii, transmite AFP.

„Efectele negative ale acestei decizii devansează orice posibile avantaje pentru industria auto european şi în special pentru Germania”, a transmis grupul Volkswagen, în contextul în care producătorii germani de automobile, care exportă o parte importantă din modelele lor în China, se tem de represaliile Beijingului.

Comisia Europeană a concluzionat că lanţul de producţie a automobilelor electrice pe baterie din China beneficiază de subvenţii incorecte, reprezentând o ameninţare economică pentru producătorii de vehiculele electrice pe baterii din UE. De asemenea, ancheta a analizat posibilele consecinţe şi impactul acestor măsuri asupra importatorilor, utilizatorilor şi consumatorilor de automobile electrice din blocul comunitar. În consecinţă, Executivul comunitar a decis să introducă tarifele vamale suplimentare de 17,4% pentru automobilele BYD, de 19,9% pentru automobilele Geely şi de 37,6% pentru automobilele SAIC.

În replică, constructorii auto germani au tras un semnal de alarmă: „Taxele vamale nu sunt, în general, adecvate pentru consolidarea pe termen lung a competitivităţii industriei auto europene, şi noi le respingem”, a adăugat Volkswagen. În plus, producătorul german subliniază că momentul ales de Bruxelles pentru a impune suprataxe pentru importurile de vehicule electrice chineze este unul nepotrivit, „ţinând cont de faptul că, în prezent, cererea pentru automobile electrice este una slabă în Germania şi Europa”. Încetinirea pieţei ar putea fi agravată de creşterea tarifelor pentru automobilele importate.

La rândul său, un alt important constructor auto german, grupul BMW, a apreciat că introducerea acestor suprataxe va conduce la un impas şi aduce atingere principiului liberului schimb.

Germania, împreună cu Suedia şi Ungaria, s-a luptat pentru a evita adoptarea unor sancţiuni mai dure de către Executivul comunitar, după ancheta deschisă în luna septembrie 2023 de Comisia Europeană asupra subvenţiilor acordate de Guvernul chinez sectorului automobilelor electrice.

Motivul, constructorii germani, pentru care China este piaţa principală, au cel mai mult de pierdut de pe urma unui război comercial cu Beijingul.

Hot this week

Topics

Mai mult

    Femeile lui Epstein plătite dintr-un cont la Banca Transilvania din Iași

    Bombă în documentele Departamentului de Justiție: femeile lui Epstein,...

    Poluare extremă la granița României

    Conform datelor din această dimineață de pe site-ul Agenției...

    Jocurile Balcanice de Baschet U15 se desfășoară lintre 21-23 decembrie, la Drobeta-Turnu Severin

    Competiția internațională European Basketball Balkanic Games 2025 – Baschet...

    Cardinalul corupt de la Kiev ii șoptește in continuare lui Zele: Microfoanele de la Kiev

    Andriy Yermak, șeful cabinetului președintelui Ucrainei, supranumit Cardinalul sau...

    Șeful spionajului militar ucrainean: Ne-am distrus propria mobilizare

    Ucraina și-a „distrus” mobilizarea, a declarat Kirill Budanov, șeful...

    NBC News: Israelul plănuiește noi atacuri împotriva Iranului

    Prim-ministrul israelian Benjamin Netanyahu intenționează să-l informeze pe președintele...

    Articole relationate

    Categorii populare