Scoaterea in afara Constitutiei a sistemului de justitie din Romania, prin legile justitiei votate de PSD si PNL, in urma carora deciziile CCR si ICCJ nu mai sunt obligatorii pentru judecatori si procurori, din moment ce incalcarea lor nu mai e abatere disciplinara, a fost DOAR UN PAS pentru destructurarea si spargerea Romaniei. Important de tinut minte este ca acest pas a fost promovat intens de catre tradatorul ministru al justitiei Catalin Predoiu (PNL), Robert Cazanciuc (PSD) si validat de premierul Ciuca si Marcel Ciolacu, totul intamplandu-se sub supravegherea lui Klaus Iohannis, afirmă pe Facebook europarlamentarul Cristian Terheș.
CE MAI SUSȚINE CRISTIAN TERHEȘ:
Un alt pas, insa, in destructurarea Romaniei este distrugerea efectiv, prin USR, PNL si actuala conducere a PSD, a sistemului de justitie romanesc prin pensionarile masive din sistem tocmai a magistratilor care au maturitate si sunt mai greu de manipulat.
CONTEXT
De cativa ani PNL si USR promoveaza marota cu „pensiile speciale” ale celor din justitie, ca si cum din cauza lor nu ar fi bani pentru restul pensiilor (o manipulare ordinara de sorginte marxista). Nu ca nu ar fi probleme cu unii magistrati abuzivi (despre care si eu am tot scris) sau ca pensia nu trebuie sa fie mai mare decat salariul, dar, raportat la buget, pensiile magistratilor – in forma actuala – sunt infime.
In sistem erau sute de magistrati care indeplineau conditiile de pensionare, insa nu s-au pensionat, continuand sa lucreze ca judecatori si procurori. Asta pana cand ministrul justitiei Stelian Ion (USR) a iesit si a spus ca trebuie schimbate conditiile de pensionare. Sute de magistrati au plecat atunci.
In tot acest timp admiteri la INM nu s-au facut, astfel ca magistrati tineri nu au mai intrat in sistem. Adica, s-a plecat de la varful sistemului, iar la baza sa nu au mai intrat magistrati tineri de la INM.
Pe timpul Guvernului Citu s-a pus la punct PNRR-ul, ministrul fondurilor europene Cristian Ghinea (USR) fiind cel care a facut documentul, ce a fost asumat de PNL si USR, si laudat de Iohannis.
In PNRR, Guvernul Citu (PNL-USR) si-a luat angajamentul ca, pe langa distrugerea sectorului energetic romanesc, sa „reformeze” sistemul de pensii, incluzandu-i aici si pe magistrati. Romania isi ia astfel angajamente in fata Comisiei Europene ca va face aceste lucruri la schimb pentru primirea de fonduri europene.
Ca sa acopere aceasta mizerie se introduce in PNRR ca Romania va cere „consultanta” externa cum sa „reformeze” pensiile. Consultanta e platita Bancii Mondiale, care face un raport si spune ca e ok sa se taie pensiile si/sau sa cearca varsta de pensionare.
Vine mai recent ministrul justitiei Catalin Predoiu (PNL) care spune ca trebuie modificate conditiile de pensionare pentru magistrati, ba chiar apare pe surse un draft de ordonanta ce modifica criteriile de pensionare. Asa incepe al doilea val de pensionari a sute de magistrati.
Nu se intreaba nimeni cum si de ce de a iesit acel draft pe surse?
In loc ca magistratii sa fie calmati, din contra, tradatorul Predoiu iese public si spune ca magistratii exagereaza si se crizeaza nefondat.
Adevarul este ca prin toate contactele posibile li s-a transmis de catre Predoiu celor din justitie sa iasa la pensie.
Pe scurt, asistam efectiv la o epurare a justitiei din Romania de magistrati maturi. In urma acestei actiuni programate de USR si PNL, dar sustinuta si de actuala conducere a PSD, nici nu se mai poate vorbi despre „vicierea” actului de justitie, pentru ca in aceste conditii nu mai poti face act de justitie.
Pe data 11.11.2022 am cerut oficial de la CSM sa-mi comunice cati magistrati au indeplinite conditiile de pensionare si care ar fi efectul plecarii acestora din sistem.
CSM imi raspunde oficial si arata ca, daca ar fi sa plece toti magistratii care indeplinesc conditiile de pensionare, situatia ar fi in felul urmator:
1. SITUATIA ICCJ
De la ICCJ ar pleca 75 judecatori (9 asteptau deja decretele de eliberare din functie), care s-ar adauga celor 24 de posturi vacante deja.
In 2020 la ICCJ erau 122 de posturi de judecatori, deci prin plecarea celor mentionati mai sus ar ramane la ICCJ doar 23 de jucatori (82% posturi vacante).
Prin plecare acestora incarcatura de dosare pe judecator la ICCJ ar creste, de la 1.074 dosare/judecator in 2021, la 5.811 dosare/judecator, o creste de peste 500%.
2. SITUATIA LA CURTI DE APEL, TRIBUNALE si JUDECATORII
De la curti de apel, tribunale si judecatori ar pleca 461 judecatori (48 asteptau deja decretele de eliberare din functie), care s-ar adauga celor 885 de posturi deja vacante.
Aceste instante aveau in 2020 in total 4.496 posturi de judecatori (923 la curti de apel, 1.709 la tribunale, 2.313 la judecatorii). Prin plecarea celor de mai sus, considerand posturile vacante, ar mai ramane la aceste instante 3.150 de judecatori.
Prin plecare acestora incarcatura de dosare pe judecator la aceste instante ar creste, de la 906 dosare/judecator in 2021, la 1.024 dosare/judecator.
Pensionarea insa se va face in cea mai mare parte de la curti de apel (pentru ca acolo sunt judecatorii cu vechime), unde vor ramane locurile libere, care se vor ocupa de cei care vor promova de la tribunale, unde iarasi vor ramane locuri libere, care se vor ocupa de cei care promoveaza de la judecatorii.
Incarcatura DEJA este imensa pe judecatorii de la judecatorii, care sunt cei mai tineri si fara experienta. In 2020, de exemplu, incarcatura media pe un judecator de la judecatorie era de 1.029 dosare, ceea ce e imens.
Cu plecarea atator judecatori din sistem incarcatura la judecatorii va creste progresiv, creand un mediu in care nici un om normal la cap nu va mai dori sa intre.
De partea cealalta, este de-a dreptul criminal sa incarci un tanar/a de 25-26 de ani cu mii de dosare pe an si sa te astepti sa si faca o judecata buna si dreapta. Si sa vrea sa faca, nu are nici timp efectiv, dar nici putere fizica si psihica sa o mai faca.
3. SITUATIA LA PARCHETUL DE PE LANGA ICCJ (PICCJ), DNA si DIICOT
De la PICCJ, DNA si DIICOT ar pleca 89 de procurori, care s-ar adauga celor 173 de posturi vacante deja.
In 2020 erau 658 posturi la aceste parchete. Prin plecarea celor de mai sus, considerand posturile vacante, as insemna sa ramana la PICCJ, DNA si DIICOT 396 de procurori.
Prin plecare acestora incarcatura de dosare pe procuror de la PICCJ, DNA si DIICOT ar creste, de la 89 dosare/procuror in 2021, la 108 dosare/procuror.
4. SITUATIA LA PARCHETELE DE PE LANGA CURTI DE APEL, TRIBUNALE si JUDECATORII
De la parchetele de pe langa curti de apel, tribunale si judecatorii ar pleca 182 de procurori, care s-ar adauga celor 604 de posturi deja vacante.
In 2020 erau 2.372 posturi la aceste parchete. Prin plecarea celor de mai sus, considerand posturile vacante, as insemna sa ramana la parchetele de pe langa curti de apel, tribunale si judecatorii 1.586 procurori.
Prin plecare acestora incarcatura de dosare pe procuror de la parchetele de pe langa curti de apel, tribunale si judecatorii ar creste, de la 1.037 dosare/procuror in 2021, la 1.166 dosare/procuror.
IN CONCLUZIE, datele statistice demonstreaza ca politicile incepute de USR si PNL, dar promovate recent de PNL si PSD vor conduce la aruncarea justitiei in colaps.
Nu doar ca romanii nu vor mai avea solutionate cauzele intr-un „termen rezonabil”, dar efectiv nu va mai fi cu cine si cand sa se mai faca dreptate in Romania. Asta va conduce la niste probleme sociale nemaivazute intr-o societate pretins democratica.
Grav este ca toate aceste mizerii facute de USR si PNL, dar sustinute de actuala conducere a PSD, s-au facut fara ca sistemul judiciar, cu precadere CSM, sa fie consultat.
Asistam nu doar la cel mai mare atac din interior la adresa Romaniei ca stat constitutional suveran, dar si la adresa justitiei ca putere in stat, totul facut de USR, PNL si PSD, sub conducerea lui Klaus Iohannis.
E imperativ sa ne implicam fiecare ACUM sa oprim aceasta destructurare a justitiei si a Romaniei. Mai tarziu va fi prea tarziu.