Via Carpatica, autostrada pe care ungurii o termină anul acesta, se transformă în România în drum expres pe traseul Lugoj-Turnu Severin-Calafat, anunță Ministrul Energiei. E la nivel de demarare a studiului de fezabilitate

0
56

Regiunea Olteniei va fi legată de Vest printr-un drum expres, de viteză! Astăzi am supus aprobării Guvernului suplimentarea bugetului Ministerului Transporturilor cu suma de 20 milioane lei, fonduri necesare pentru demararea studiului de fezabilitate pentru drumul expres LUGOJ – DROBETA TURNU SEVERIN – CRAIOVA – CALAFAT. Este o investiție absolut necesară pe care i-am cerut-o prim ministrului Florin Cîțu împreună cu colegii mei parlamentari liberali, din regiunea Olteniei. Îi mulțumim președintelui PNL Ludovic Orban pentru sprijinul acordat în susținerea acestei investiții importante, a anunțat pe facebook Virgil Popescu, ministrul Energiei și șeful PNL Mehedinți.

Această porțiune de drum trebuia să fie la nivel de autostradă.

În toamna acestui an în Ungaria va fi finalizată şi construcţia secţiunii de 230 de kilometri a Via Carpatica care trebuie să treacă prin România pe ruta Lugoj-Drobeta Turnu Severin-Calafat, a anunțat zilele trecute ministrul ungar de externe şi al comerţului exterior, Péter Szijjártó.

Autostrada Via Carpathia este de mai mulţi ani inclusă pe lista proiectelor internaţionale rutiere în care este implicată România. Ea apare de fapt şi pe site-ul Companiei de Autostrăzi, existând două variante de traseu. Ruta principală constă în construirea unei autostrăzi pe traseul Borş (la graniţa cu Ungaria, acolo unde trebuie să ajungă şi Autostrada Transilvania)-Oradea-Arad-Timişoara-Lugoj-Drobeta Turnu Severin-Vânju Mare-Calafat (la graniţa cu Bulgaria). O parte din autostradă deja există, între Arad şi Lugoj. Lungimea totală a autostrăzii este de 462 km.

Proiectul a fost anunțat și de fostul ambasador american Adrian Zuckerman”Vom începe derularea unui nou proiect pentru România, împreună cu Polonia, pentru construirea unei autostrăzi şi căi ferate, care să lege Constanţa, de la Marea Neagră, cu Gdansk, de la Marea Baltică. Acest proiect de infrastructură va reprezenta un beneficiu uriaş pentru economiile României şi Poloniei, dar şi pentru economiile din regiune, ani buni de acum încolo”.