spot_img
13.6 C
București
joi, aprilie 25, 2024
AcasăAnalizeUTI despre contractele uriașe ilegale date fără licitație de Primăria Capitalei

UTI despre contractele uriașe ilegale date fără licitație de Primăria Capitalei

-

Compania UTI a transmis, joi, că acuzaţiile făcute de Primăria Capitalei după rămânerea definitivă a sentinţei privind înfiinţarea sociatăţilor municipale sunt ”neadevărate şi nefondate” şi consideră că Primăria Capitalei ”invocă numele companiei UTI pentru a justifica public propriile nerealizări”. ”UTI nu a «căpuşat» contractele cu PMB, ci a prestat servicii profesionale de înaltă calitate”, a transmis compania.

”Respingem acuzaţiile PMB la adresa UTI ca fiind neadevărate şi nefondate şi considerăm că PMB invocă numele companiei UTI pentru a justifica public propriile nerealizări. UTI nu a „căpuşat” contractele cu PMB, ci a prestat servicii profesionale de înaltă calitate. Dovada incontestabilă este că în perioada în care UTI a gestionat Arena Naţională aceasta a fost perfect funcţională, iar în perioada de 5 ani (2009–2013) în care mentenanţa sistemului de management al traficului a fost asigurată de UTI, traficul a fost semnificativ îmbunătăţit”, se spune într-un comunicat al UTI remis FLUX 24.

- Advertisement -

Potrivit acestora, ”costul de peste 400 de milioane de euro de capitalizare şi de operaţionalizare al acestor companii este atât de mare încât comparaţia de costuri pentru anumite licenţe este irelevantă şi duce discuţia în derizoriu”.

”Chiar în condiţiile în care PMB încredinţează în mod ilegal, fără licitaţie, contracte cu valori uriaşe către aceste companii fără experienţă şi fără referinţe, acestea nu vor produce, nici în 50 de ani, suficient profit pentru a amortiza investiţia. Un adevărat model de economie de piaţă funcţională!”, au mai transmis oficialii companiei.

- Advertisement -

„Intenţia noastră a fost să spargem monopolul celor câteva firme care de ani de zile căpuşau bugetul Capitalei. De altfel, rezultatele s-au văzut, în unele locuri, imediat. Este cazul managementului traficului în Capitală, unde compania municipală prestează servicii cu mult mai ieftine decât cele oferite în trecut de compania UTI. De exemplu, o licenţă de integrare a intersecţiilor în sistemul automat de management al traficului costa pe vremea UTI 50.000 de euro, iar în prezent, doar 2.000 de euro, de la acelaşi producător. Şi exemplele pot continua. În 30 de ani s-au consolidat în Bucureşti 20 de clădiri, în timp ce în doar un an, Compania Municipală de Consolidări lucrează în peste 100 de imobile, primele 4 dintre acestea urmând să fie finalizate în acest an, precum şi 14 faţade”, se arată în comunicat.

spot_img
spot_img
- Advertisment -spot_img
spot_img