Obiectivul Guvernului ungar este ca Ungaria să aibă cea mai dezvoltată infrastructură de transport din regiune şi să profite la maximum de poziţia sa geografică, a declarat, joi, la Budapesta, Levente Magyar, secretar de stat însărcinat cu relaţia cu Parlamentul în cadrul Ministerului ungar al Afacerilor Externe şi al Comerţului Exterior, la deschiderea conferinţei de două zile a Asociaţiei Centrelor de Servicii Logistice din Ungaria (MLSZKSZ).
La Conferinţa Intermodală a Europei de Est, secretarul de stat
a amintit că, în ultimii câţiva ani, au existat mai multe
dezvoltări în domeniul infrastructurii de transporturi din Ungaria
decât totalitatea celor de la schimbarea regimului socialist.
Ungaria doreşte să continue această tendinţă, a adăugat
politicianul.
Vorbind despre planurile care privesc dezvoltarea logistică,
Levente Magyar a afirmat că, pe masa Guvernului ungar, există o
strategie cuprinzătoare de dezvoltare a aeroporturilor. Un element
important al acestei strategii este extinderea capacităţilor de
handling pentru transportul aerian de mărfuri. Obiectivul este ca
fiecare oraş important din Ungaria să aibă acces la transportul
aerian de mărfuri. Ca urmare a planului de dezvoltare, de 5-8 ani,
pe lângă singurul aeroport care există în acest moment, Ungaria va
avea 4-5 aeroporturi mai mari, iar pistele de aterizare necesare
pentru avioanele de mărfuri vor fi construite în zeci de locuri. În
acelaşi timp, participanţii la piaţă vor dezvolta unităţi adecvate
primirii avioanelor de marfă care vor plasa transportul aerian din
Ungaria la noi dimensiuni, a detaliat politicianul.
În ultimii ani, în domeniul capacităţilor terestre s-au
înregistrat progrese uriaşe. În urmă cu 10 ani, Ungaria avea doar 3
autostrăzi care ajungeau la graniţele sale, iar acum există 7
astfel de legături şi încă 7 autostrăzi vor fi predate în următorii
ani, a atras atenţia secretarul de stat. Autostrada
Budapesta-Bratislava a fost recent predată, autostrada M30, care
leagă Budapesta de Miskolc şi Kosice, va fi predată în curând, iar
construcţia nodului autostrăzii Záhony va începe în curând, la fel
şi ramura autostrăzii M3 spre Beregszász, a enumerat exemplele
politicianul.
Ungaria recuperează o restanţă de un deceniu prin această
dezvoltare, unul dintre principalele sale obiective fiind acela de
a putea livra în Europa de Vest mărfuri din Est, prin Ungaria, care
sosesc în porturile greceşti. Linia ferată de mare viteză, care
deocamdată este în stadiu de proiect şi va trece prin ţările
Grupului de la Visegrád (V4), deschide, de asemenea, noi
perspective în transportul feroviar, a mai adăugat secretarul de
stat ungar.