Home Analize Tarifele de 25% pentru oțel și aluminiu impuse de Trump: Pentru industria...

Tarifele de 25% pentru oțel și aluminiu impuse de Trump: Pentru industria românească asta înseamnă închideri ale unor firme și somaj

0

Tarifele de 25% impuse de Donald Trump la importurile de oțel și aluminiu au intrat în vigoare miercuri „fără excepții sau scutiri”. Pentru industria românească asta înseamnă închideri ale unor firme și somaj, pentru că în România se fac, între altele, o mulțime de subansamble în  domeniul auto în cele 2000 de de companii mici si mijlocii care produc pentru marile branduri de mașini din Uniunea Europeană. 

Dacă marii producărori auto își reduc semnificativ exporturile către SUA, firmele românești care le furnizează piese vor avea de suferit spune la RFI profesorul de economie Mircea Coșea. El mai spune că taxarea impusă de administratia Trump va prejudicia industria producatoare de oțel și aluminiu ramasă in România. 

 „România este un subcontractor binecunoscut în Europa pentru aceste industrii. Noi producem subansamble, motoare, piese pentru industria auto vest-europeană, pentru marile companii, care vor fi penalizate prin această taxă vamală a domului Trump, ceea ce înseamnă că va fi o dificultate de export a Statelor Unite ale Americii. În același timp, o dificultate pentru aceste mari companii europene de a-și găsi un înlocuitor al exporturilor spre America, spre alte piețe, pentru că industria auto, în general, în întreaga lume, este sub semnul întrebării și datorită războiului pe care China îl duce pentru impunerea automobilelor electrice.  Deci daca nu mai au comenzi în măsura în care le aveam de la industria din Europa Occidentală în domeniul auto, România va avea de suferit pentru că industria noastră de piese, subansamble, tot ceea ce înseamnă subcontractare are o dezvoltare foarte mare pe orizontală. Se vorbește că sunt aproape 2.000 de societăți mici și mijlocii în România care produc pentru export de piese produse de asamblare, începând de la scaune pentru copii, până la anumite elemente care țin de motoare de ultimă generație, deci vom avea de suferit. A doua direcție -al doilea canal care ne afectează viața aceasta în mod direct, este faptul că noi suntem exportatori tocmai de oțel și de aluminiu în Statele Unite ale Americii.” spune Mircea Coșea la RFI. 

Ad

Exit mobile version