Aeronavele le înlocuiesc pe cele două Airbus A310, ieşite între timp din flotă. ”Menţionăm că cele două aeronave de tip Airbus au reprezentat o cincime din capacitatea de transport a companiei, capacitate ce va fi preluată de către noile aeronave”, se mai precizează în comunicatul de presă emis de Tarom.
Configurația aeronavelor este de tip low cost, precizează, la RFI, Nicolae Demetriade, fost director general al companiei. Acesta crede că Tarom se va lovi în continuare de problema costurilor și că unica șansă a companiei este tot restructurarea:
N.D.: E foarte bine că și-au mărit capacitatea dar problema se pune de-abia de acum încolo. Ce se va întâmpla? Fiindcă ei vor plăti o chirie destul de mare pe care nu o comentez, probabil sunt date tehnice strict ale companiei. Dar vor plăti o chirie mare fără să aibă o încărcătură suficientă și niște tarife care să acopere costurile respective. Atâta timp cât ei nu fac o restructurare și rămân cu aceleași costuri mari, le e greu să intre într-o competiție cu celelalte companii aeriene. (…)Va fi configurația pe care o comandaseră inițial cei de la Pegasus, care au cedat sloturile respective. Se orientează spre un alt segment de piață Având numai configurație de low cost, va fi o problemă când se vor trimite aceste avioane pe anumite destinații, unde vor fi și pasageri de business class.(…) Celelalte avioane au o vechime destul de mare comparativ cu ce se întâmplă pe piață. Unele au o vechime de 20 și ceva de ani. Vor trebui înlocuite și alte avioane.