spot_img
6.5 C
București
sâmbătă, noiembrie 23, 2024
AcasăExterneScandal la Swarovski

Scandal la Swarovski

-

- Reclama -

O serie de dispute au loc în această perioadă între moștenitorii companiei austriece Swarovski, un renumit producător de cristale și bijuterii, informează vineri AFP.

- Reclama -

Dar, în spatele acestei imagini spectaculoase, Swarovski, una dintre ultimele companii familiale rămase încă în activitate în industria produselor de lux, este profund dezbinată în ceea ce privește strategia de urmat pentru a reda strălucirea acestui veritabil imperiu din regiunea Tirol, destabilizat de concurența chineză și de pandemia de COVID-19, scrie Agerpres. Trebuie oare compania să renunțe la piața bijuteriilor destinate publicului larg pentru a se concentra exclusiv pe produse de lux, care aduc marje comerciale uriașe, să renunțe la ideea cotării la bursă și să se deschidă pentru capitalul străin?

- Advertisement -

În fața acestui plan al CEO-ului Robert Buchbauer, o parte a familiei sale protestează și încearcă să îl îndepărteze de la conducere pe directorul companiei, acuzat de un verișor îndepărtat, Paul Swarovski, că „îndreaptă vaporul spre recife”.

Compania Swarovski, considerată o instituție venerabilă, creată în urmă cu 125 de ani la Wattens, nu a afișat niciodată în istoria sa o neînțelegere atât de publică.

- Advertisement -

Însă panica pare să se instaleze în rândul moștenitorilor lui Daniel Swarovski, care a creat o mașină ce transformă sticla într-un înlocuitor de diamante, care strălucește puternic și este produs cu cheltuieli mai mici. Pandemia de coronavirus, aflată la originea închiderii temporare a unui foarte mare număr de magazine din lumea întreagă, a accelerat periculos un declin observat de mai multă vreme.

Veniturile sunt așteptate să scadă cu 30% în 2020, la 1,9 miliarde de euro pentru Swarovski Crystal Business, divizia principală a grupului Swarovski, al cărui logo celebru conține imaginea unei lebede. Pe lângă criza sanitară, compania austriacă se confruntă cu concurența asiatică, reprezentată de firme care sunt capabile să furnizeze un produs similar în ochii marelui public și la doar 1% din prețurile practicate de Swarovski.

Fotografiile publicate pe internet care prezintă vacanțele în destinații exotice ale moștenitorilor companiei sau sosirile lor cu elicopterul la ședințele de lucru ale firmei nu fac decât să sporească frustrările și lipsa de încredere în rândul angajaților. 80% dintre acționari, membri ai familiei austriece, dispersați în toate colțurile lumii, au susținut, cu ocazia adunării generale din luna octombrie, soluția drastică impusă de CEO-ul companiei.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
- Advertisment -spot_img
spot_img