După cum scrie The Times, oficialii companiei de transport din Londra au interzis un anunț publicitar francez care, sub forma unui ziar fictiv, ”Normandy Times”, îndemna companiile britanice să „voteze cu picioarele „ și să se mute în Franța, odată ce Marea Britanie iese din Uniunea Europeană. Și astfel, să „lase în urmă temerile post-Brexit”. Campania a fost însă blocată, deoarece ar putea fi controversată.
Agenția de Dezvoltare din Normandia speră într-adevăr să convingă întreprinzătorii să traverseze Canalul Mânecii, folosind pentru aceasta lungile culoare ale rețelei de metrou londoneze. Și, apelând la umor, ziarul fictiv The Normandy Times, promite: „Veți găsi procesul de relocare la fel de neted precum Camembertul sau stridiile lor”, scrie The Times.
”Campania ar putea crea controverse sau poate ofensa sensibilitatea publicului”, scrie și The Independent, citând din motivațiile companiei londoneze de transport.
Ziarul britanic amintește că această campanie a fost elaborată de o agenție de publicitate din Londra, Splash Worldwide.
Totuși, campania va apărea în presa națională în următoarele zile. În plus, un autobuz promoțional va trece prin Birmingham, Bristol, Cambridge, Manchester și Londra”, precizeză The Independent.
”Este umorul normal prea departe de umorul britanic? Pentru compania londoneză de transpost, răspunsul pare să fie da”, transmite și corespondentul ziarului Le Monde.
Și cotidianul Le Monde concluzionează: „în mod ironic, decizia companiei de transport din Londra nu a făcut decât să dea un și mai puternuic ecou campaniei de promovare a Regiunii Normandia”
În timp ce ediția franceză a Euractiv titrează sec: ”Pană de umor la metroul din Londra”.