spot_img
-1 C
București
marți, noiembrie 19, 2024
AcasăAnalizeRealizator al celebrului serialul „Wild Carpathia”, Charlie Ottley:De mulți ani, în mod constant,...

Realizator al celebrului serialul „Wild Carpathia”, Charlie Ottley:De mulți ani, în mod constant, românii eșuează în a prezenta România

-

- Reclama -

Câteva fotografii printate în grabă și câțiva oameni la costum care stăteau în fața unor draperii negre. Așa arăta imaginea României la Travel & Adventure Show New York, un târg de turism internațional, menit să atragă în principal investitori în turism.

- Reclama -

Explicațiile nu i-au convins nici pe internauți și nici pe experții în turism și în promovarea României, care au observat că nu e prima dată când țara noastră eșuează la târgurile de turism.

- Advertisement -

„Nu numai acum, ci de mulți ani, în mod constant, românii eșuează în a prezenta România. Cred că acest lucru se întâmplă din cauză că nu sunt implicați oamenii potriviți în acest proces și poate că nu se cheltuie suficienți bani. România nu are o strategie internațională pentru promovarea turismului, în afară de cumpărarea unui stand la un târg de turism”, a spus Charlie Ottley, realizatorul britanic de documentare TV despre România, un promotor cunoscut pentru țara noastră.

Realizator al celebrului serialul „Wild Carpathia”, Ottley spune, pentru Europa Liberă, că și cu puțini bani se puteau face mult mai multe prezentări interactive pentru vizitatori.

- Advertisement -

„Dar această imagine cu oameni îmbrăcați în costume, stând în fața unor fotografii minuscule cu peisaje din România, îți aduce aminte de comunism. Îți aduce aminte mai mult de clișee despre România decât despre o țară dinamică și frumoasă”, ”, completează Charlie Ottley.

Promotorul României spune că el i-ar fi îmbrăcat pe expozanți în costume tradiționale, în niciun caz în costume de business.

„Nu poți să atragi oamenii îmbrăcându-te în costume tip business. Cei mai mulți oameni nu merg în excursie în costum, nu urcă pe munte astfel îmbrăcați. Oamenii fac parte din peisaj, și în consecință trebuie să se îmbrace adecvat momentului”, mai arată englezul.

În opinia lui Ottley, România era mult mai câștigată dacă ar fi promovat câteva video-uri cu imagini reprezentative din România pe televiziunile americane, ceea ce el a făcut în trecut la BBC.

„Guvernul României nu a făcut niciodată asta. Ei doar au continuat să meargă la aceste expoziții și să eșueze. Cunosc o mulțime de români foarte buni în turism, cu foarte mare succes și care fac o treabă fantastică în promovarea României. De ce să nu aducem toți oamenii ăștia împreună și să-i invităm să lucreze la o strategie pentru promovarea turismului?”, se întreabă Charlie Ottley.

Britanicul susține că a încercat de mai multe ori să-l contacteze pe ministrul Turismului și i-a lăsat mesaje să înceapă campanii de promovare prin care să aducă oamenii înapoi în România, în contextual în care avem război într-o țară vecină.

„Sunt mulți oameni care și-au anulat vacanțele în România în acest an, pentru că oamenii nu vor să fie în apropierea războiului și nu toți înțeleg că România e în NATO și e o țară sigură. Turismul din România e lovit a doua oară acum. Prima dată a fost lovit de Covid, când sute de oameni și-au pierdut joburile și multe firme s-au închis. Iar acum din cauza războiului.

În acest timp, guvernul ar putea să contrabalanseze acest lucru, făcând promovare online”, arată Charlei Ottley, care spune că vrea să facă o campanie pe BBC pentru a promova Delta Dunării ca Amazonul Europei.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
- Advertisment -spot_img
spot_img