Sebastian Burduja, lider PNL Bucureşti şi candidat la Primăria Capitalei, a anunţat că liberalii vor convocarea unei şedinţe extraordinare de Consiliu General în care să fie discutat un proiect privind publicarea pe site a tuturor dispoziţiilor de edil general.
Şedinţa ar urma să aibă loc vineri, însă în vederea convocării acesteia mai sunt necesare semnături şi de la alte grupuri politice din CGMB.
Burduja a mai precizat că Nicuşor Dan a semnat în mandatul său un număr de peste 6.200 de dispoziţii, însă doar 5,7% au fost publicate pe site-ul Primăriei Capitalei. Astfel, în 2021 a dat un număr de 1.310 de dispoziţii de primar, dintre care au fost publicate 49; în 2022 au fost semnate 2.329 de dispoziţii de primar, dar au fost publicate 61; în 2023 au fost semnate 1.994 de dispoziţii, dar au fost publicate 242. În 2024, edilul a dat 634 de dispoziţii şi pe site-ul PMB au fost publicate 10.
„În total, vorbim de 6.267 de dispoziţii date de Nicuşor Dan. Publicate: 362, pentru măreaţa cifră de 5,7%. Acesta este gradul de transparenţă pe care primarul Nicuşor Dan îl manifestă. Acesta e respectul: 5,7%. Cred că atâtea voturi va strânge”, a spus Burduja, în cadrul unei conferinţe de presă susţinute în faţa sediului PMB.
Liderul grupului PNL din CGMB, Andrei Badiu, a lansat un apel la adresa consilierilor generali PMP, USR şi PSD să semneze lista necesară în vederea convocării unei şedinţe de îndată. Sunt necesare 19 semnături, iar lista se va afla în cabinetul viceprimarului Stelian Bujduveanu.
Viceprimarul PNL a subliniat că dispoziţia de primar este unul dintre cele mai importante acte pe care le emite edilul general. Publicarea acestor acte ar asigura transparenţă, astfel încât bucureştenii să ştie când este angajată o persoană pe o anumită poziţie fără concurs sau când este constituită o comisie pentru soluţionarea unei cauze. Consilierii generali au acces la aceste documente, dar ele nu sunt disponibile şi opiniei publice, dacă nu sunt publicate pe site.
„Acest proiect pe care astăzi îl depunem urgentează ca în următoarele zile, pe site-ul Primăriei, să se facă o rubrică specială şi toate aceste acte administrative, 6.267 la număr, să fie publice, ca să vadă toţi bucureştenii cine s-a angajat, unde s-a angajat, unde s-a mutat şi când s-a mutat”, a precizat Bujduveanu.