Catre,
PREȘEDINTELE ROMÂNIEI
PRIMUL MINISTRU AL GUVERNULUI ROMÂNIEI
CORPUL DE CONTROL AL PRIMULUI MINISTRU
MINISTRUL AFACERILOR INTERNE
Ziarul Incisiv de Prahova, cu respect vă solicită să retrageți gradele de chestor de poliție și să îi destituiți (fără drept la pensia de polițist) pe chestorii de poliție din M.A.I. : Despescu Bogdan (șef I.G.P.R.) și Voicu Mihai-Marius (adjunct-șef I.G.P.R.).
În motivarea cererii noastre, vă rugăm să observați că, în opinia noastră, cei doi șefi polițiști au avut cunoștință de cazul polițistului Iulian Aurelian Constantin ce a fost condamnat definitiv pentru fapte penale de o instanță de judecată http://evz.ro/politist-condamnat-ascuns-turnat.html.
Menționăm că, potrivit Deciziei Curții de Apel București – Secția penală nr.1171 din 18 septembrie 2015 polițistul Iulian Aurelian Constantin a fost condamnat la un an și trei luni de închisoare cu suspendare, prin contopirea mai multor pedepse și prin acordul de recunoaștere a vinovăției încheiat cu procurorii de la Parchetul de pe lângă Tribunalul București. Astfel, agentul de poliție Iulian Constantin este condamnat pentru infracțiunile de fals în declarații, complicitate la tentativă de înșelăciune și instigare la fals intelectual.
În opinia noastră, este de domeniul evidenței că atât Ministerul Afacerilor Interne, Inspectoratul General al Poliției Române și Direcția Generală de Poliție a Municipiului București aveau cunoștință despre această situație însă, abia după 2 ani de la pronunțarea definitivă a instanței penale chestorul Voicu Marius a emis dispoziția de destituire a polițistului înregistrată sub nr. 8176/20 septembrie 2017 ceea ce, în opinia noastră este o gravă abatere de la Lege (o vădită mușamalizare/ascundere în instituția de forță M.A.I., sub uniforma de polițist, a unui infractor care și-a recunoscut faptele). Concret, chestorul Despescu Bogdan (https://www.politiaromana.ro/ro/politia-romana/echipa-manageriala/bogdan-despescu-inspector-general-al-politiei-romane), a fost numit în funcția de șef IGPR la data de 10 decembrie 2015) iar chestorul Voicu Marius (https://www.politiaromana.ro/ro/politia-romana/echipa-manageriala/voicu-mihai-marius-adjunct-al-inspectorului-general-i-al-politiei-romane) în perioada mai 2013-ianuarie 2015 a fost adjunct șef D.G.P.M.B. ulterior, în perioada ianuarie 2015 – septembrie 2017 șef D.G.P.M.B.).
Vă învederăm, cu respect, că începând cu data de 21 septembrie 2017 chestorul Voicu Marius a fost promovat din funcția de director general al DGPMB în funcția de adjunct al șefului IGPR (pentru ce fapte deosebite a fost acesta promovat: ascunderea infractorilor și condamnaților în uniforma de poliție?) – https://veghepatriei.wordpress.com/2017/08/15/el-este-gunoiul-voicu-seful-politiei-capitalei-si-finul-infractorul-plagiator-si-mason-petre-toba-prieten-cu-clanul-sportivilor-gunoaiele-acestea-apara-legea-jegul-acesta-infect-trimite-oameni-in/.
Așadar, cei doi chestori polițiști au devenit cunoscuți în spațiul public ca protectori ai infractorilor și „călăi” ai polițiștilor onești (Aurel Munteanu IPJ Bacău destituit pentru că „s-a pus” cu mafia locală, Alexandru Firicel – lider sindical „Diamantul și avertizor public” – destituit și acesta fiindcă evidenția gravele derapaje de la Lege și „mafia cu epoleți” din M.A.I. și Poliție http://stiri.tvr.ro/un-politist-incomod–la-un-pas-de-concediere_72475.html#view etc.)
Față de cele prezentate, considerăm că cei doi chestori de poliție aveau cunoștință de condamnarea numitului Iulian Aurelian Constantin însă, cu toate acestea, cei doi l-au meținut ascuns sub uniforma de poliție în D.G.P.M.B. „pătând” Poliția Română, încă odată (a se vedea și cazul pedofilului de la B.P.R.).
În ceea ce privește motivul pentru care adresăm prezenta Președintelui României, vă rugăm să observați că, potrivit art.15 lit.a)[1] și 69 alin.(1)[2] din Legea nr. 360/2002 este singura persoană abilitată să avanseze/destituie chestori de poliție.
În ceea ce privește motivul pentru care adresăm prezenta Primului Ministru al României, vă rugăm să observați că, potrivit art. 8 alin.(1)[3] din legea nr. 218/2002, numirea în funcție a șefului IGPR (în speță, chestorul Despescu Bogdan) se face exclusiv de către Premierul României.
În ceea ce privește motivul pentru care adresăm prezenta Corpului de Control al Primului Ministru, apreciem că este oportună demararea de verificări amănunțite în M.A.I. și Poliție pe toate liniile dat fiind gravele derapaje de la lege pe care Incisiv de Prahova (și nu numai) le-a prezentat opiniei publice: încălcarea regimului incompatibilităților și al conflictului de interese, dotarea precară a personalului operativ, lipsa resursei umane din stradă și din frontieră pentru misiunile specifice Poliției, încălcarea Legii nr.52/2003 privind transparența decizională (inclusiv modificarea/completarea și abrogarea Legii prin norme infralegale: ordine/instrcțiuni/dispoziii interne/adrese), încălcarea Legii salarizării (polițiștilor le este calculat salariul funcției de bază la nivelul anului 2009 nicidecum la nivelul anului 2018) etc.
În temeiul art.51 alin.(4)[4] Constituție, va rugam a ne comunica raspunsul dvs. cu privire la retragerea gradelor de chestor de poliție și destituirea celor doi „polițiști”: Despescu Bogdan și Voicu Marius, in regim de urgenta, in format electronic la adresa de e-mail [email protected].
Ziarul „Incisiv de Prahova”
Director General,
Ec Adrian Radu
[1] Articolul 15(1) Acordarea gradelor profesionale se face prin avansare de către:a) Președintele României, pentru ofițerii de poliție la gradul de chestor de poliție, chestor principal de poliție, chestor-șef de poliție și chestor general de poliție, la propunerea ministrului afacerilor interne;
[2] Articolul 69(1) Încetarea raporturilor de serviciu ale polițistului se dispune în mod corespunzător de către persoanele care, potrivit art. 15, au competența de acordare a gradelor profesionale și are loc: a) la împlinirea vârstei și a celorlalte condiții necesare pensionării în sistemul public de pensii pentru instituțiile din domeniul apărării naționale, ordinii publice și siguranței naționale; b) la pierderea capacității de muncă, în condițiile legii, cu excepția situației în care a intervenit menținerea în activitate în condițiile art. 33^1; c) la împlinirea limitei de vârstă în grad profesional; d) la cerere; e) la numirea într-o altă funcție publică;f) prin demisie;g) la destituirea din poliție;h) la acordarea calificativului nesatisfăcător, de două ori; i) când este condamnat prin hotărâre judecătorească rămasă definitivă, cu excepția cazurilor în care s-a dispus suspendarea executării pedepsei sub supraveghere sau amenzii penale pentru infracțiuni săvârșite din culpă, pe baza aprobării persoanelor care au acordat gradele profesionale prevăzute la art. 15; j) pentru alte motive sau nevoi ale Ministerului Afacerilor Interne, după expirarea perioadei de punere la dispoziție sau, pe parcursul acesteia, la cererea polițistului, în condițiile art. 27^21 alin. (1) atunci când nu s-a putut realiza numirea într-o funcție; k) când nu promovează examenul de definitivare prevăzut la art. 21 alin. (5);l) când s-a stabilit că a fost încadrat în mod fraudulos în poliție, chiar dacă aceasta situație a fost depistată ulterior;m) în situația nedefinitivării de către agenții de poliție a studiilor prevăzute la art. 73 alin. (8).n) când polițistul nu a susținut, din motive imputabile, evaluarea psihologică în termen de 3 luni de la data suspendării raportului de serviciu în condițiile art. 27^25 lit. h).
[3] Articolul 8(1) Inspectoratul General al Poliţiei Române este condus de un inspector general, cu rang de secretar de stat, numit prin decizie a prim-ministrului, la propunerea ministrului afacerilor interne, după consultarea Corpului Naţional al Poliţiştilor.
[4] ART. 51 Dreptul de petitionare (4) Autoritatile publice au obligatia sa raspunda la petitii in termenele si in conditiile stabilite potrivit legii.