spot_img
9.9 C
București
sâmbătă, aprilie 20, 2024
AcasăALEGERI 2020Natalia Intotero, președintele Comisiei pentru Educație din Camera Deputaților, după consultările de...

Natalia Intotero, președintele Comisiei pentru Educație din Camera Deputaților, după consultările de la Palatul Cotroceni pe tema Proiectului „România Educată”: „Domnule președinte, veți convinge Guvernul pe care l-ați propus să susțină testarea rapidă în școli, așa cum a făcut toată Europa?”

-

Astăzi, am participat la consultările de la Palatul Cotroceni pe tema Proiectului
„România Educată”. În cadrul discuțiilor au fost prezenți colegi parlamentari din conducerea
Parlamentului și membri ai Comisiilor de învățământ din cele două camere, respectiv
Președintele României, care a prezentat principalele linii de acțiune, reformele și domeniile
educaționale de investiții pentru realizarea cu celeritate a programului care îi privește direct pe elevi și profesori: România Educată.Nu am mers cu mâna goală la aceste consultări, ci am înmânat președintelui #24 de măsuri coerente realizate de Partidul Social Democrat (PSD), care răspund punctual și fac aplicabile dezideratele asumate prin programul național pentru educație discutat astăzi. afirma intr-o decaratie de presa transmisa Fux 24 deputatul PSD de Hunedoara, presedintele Comisiei pentru Educatie din Camera Deputatilor, Natalia Intotero.

Ce susține Natalia Intotero:

- Advertisement -

În acest document cu măsuri am avut grijă să fie incluse și nevoile făcute cunoscute de elevi, în ultima
perioadă în cadrul ședințelor Comisiei pentru învățământ din Camera Deputaților, și care se
referă la: introducerea voucherelor culturale; asigurarea transportului gratuit; extinderea
programului masa caldă ș.a.m.d..
În intervenția mea de astăzi, am felicitat elevii care și-au încheiat în aceste zile
experiența de liceu, în ciuda greutăților întâmpinate, și am subliniat, printre altele, importanța
de a răspunde cât de repede, prin măsuri imediate, unor fenomene îngrijorătoare care au căpătat
amploare în instituțiile de învățământ precum: abandonul școlar, violența domestică,
bullyingului, cyber-bullyingului. Mai mult, am ținut să amintesc încă o dată că, în ciuda valului
patru al pandemiei care se anunță, elevii trebuie să învețe, pe cât posibil, în sălile de clasă. În
acest sens, am ținut să îi adresez președintelui următoarea întrebare: „Domnule președinte, veți
convinge Guvernul pe care l-ați propus să susțină testarea rapidă în școli, așa cum a făcut toată
Europa?”. Din păcate nu a primit și un răspuns.
Dialogul a fost unul deschis și sper să se continue pe această linie și în Parlament, atunci
când Noua Lege a educației, pe care coaliția intenționează să o propună, va ajunge în dezbateri
legislative.

Sunt de părere că, aceste neajunsuri din învățământ nu trebuie să demotiveze, ci ne ajută
să conștientizăm nevoia de implicare rapidă a tuturor factorilor decidenți, în susținerea și
dezvoltarea sănătoasă a sistemului educațional din România. Ne obligă, mai presus de orice, să
găsim înțelegere comună în această direcție. Învățământul românesc are nevoie de consens
administrativ și politic, acum, mai mult ca niciodată, iar PSD, indiferent de situație va continua
să urmărească și să acționeze pentru realizarea educației de calitate, așa cum s-a promis

spot_img
spot_img
- Advertisment -spot_img
spot_img