Ministrul apararii a recunoscut pentru Russiatoday.ro ca Fortele navale romane s-au facut de ras la un exercitiu NATO: MORTI DE BETI

0

La începutul lunii martie a.c., a avut loc un exerciţiu comun, la care au participat 12 nave, 6 româneşti şi 6 din cadrul NATO, în largul Mării Negre. Pe parcursul exerciţiului, un avion al Armatei Ruse, IL – 20, a survolat spaţiul de desfăşurare, la 3.000 m altitudine. Exercițiul de atunci a fost un eșec de proporții. Unele mitraliere nu au tras, fiind nevoie de reparații cu… șurubelnița (!). Apoi, în fața unei șalupe care simula un atac asupra fregatei „Regina Maria”, avioanele anunțate că vor ataca nava în două minute au apărut la 20 de minute și la mare distanță de fregată ș.a.m.d., toate acestea în fața ministrului Apărării, Mircea Dușa.„Se fac morți de beți. Seară de seară, praf. Ziua, să-i vezi cum stau pe punte și dau la pește”, afirma pe siteul russiatoday.ro Valentin Vasilescu, fost comandant al Aeroportului Militar Otopeni.

Un militar de pe fregata „Regina Maria” a decis să rupă tăcerea și să tragă un semnal de alarmă privind starea de facto a flotei române.„Dușa a plecat negru de supărare. Tunurile n-au mers, faza cu mitraliera a fost incredibilă. Ce vrei, frate, e jale! Dușa le-a zis să facă fișele cu cele necesare să intre în șantier, dar așa e mereu, nu va fi nimic. S-au mai făcut din-astea și nu s-a întâmplat nimic”, ne-a spus militarul, care a continuat cu acuzații grave la adresa comandanților.„De când a venit ăsta (comandantul Flotei, comandorul Tiberiu-Liviu Chodan – n.r.), e nenorocire. Se strâng toți (comandanții – n.r.) sus la ei la careu și se fac morți de beți. Seară de seară, praf. Ziua, să-i vezi cum stau pe punte și dau la pește”, ne-a mai precizat militarul, mai spune russiatoday.ro.

Ministrul roman al apararii a vorbit cu autorul articolului de la russiatoday.ro si a recunoscut partial situatia. „Le-am solicitat să procedeze la actele pentru intrare în șantier. Mai multe nu pot să discut despre așa ceva pe telefon, sunt și la o aplicație acum. Va intra (fregata – n.r.) în faza a doua de modernizare, de reparații și verificări”, a spus Mircea Dusa.

Din martie și până astăzi, nici vorbă de reparații de șantier. Mai mult, navele, deși au nevoi urgente de reparații, nu doar că nu intră în șantier, ba chiar participă la aplicații navale, precum Sea Shield 15 (Scut de Mare 15), mai afirma Valentin Vasilescu.