spot_img
vineri, 5 decembrie, 2025
10.6 C
București

În Ungaria reducerea adaosului comercial se va aplica şi articolelor de uz casnic

În Ungaria începând de luni, reducerea adaosului comercial se va aplica şi produselor nealimentare. Ministerul Economiei Naţionale (NGM) a anunţat că adaosul comercial practicat de drogherii se va reduce la 15 la sută pentru 30 de categorii de produse, care includ articolele chimice şi de uz casnic, respectiv cele de igienă personală şi cosmetice.

Comunicatul trimis agenţiei maghiare de presă MTI reaminteşte că, în data de 17 martie, guvernul a introdus reduceri ale adaosului comercial la 30 de categorii de produse alimentare de bază în vederea limitării creşterii nejustificate a preţurilor unor produse, ceea ce a condus la o reducere rapidă, durabilă şi substanţială a preţurilor. Preţurile a peste 900 de produse au scăzut în medie cu peste 19%. Guvernul nu s-a oprit aici şi a purtat negocieri fructuoase cu instituţiile de credit, companiile de asigurări şi firmele de telecomunicaţii referitor la îngheţarea tarifelor serviciilor cu scopul de a limita creşterea preţurilor. Guvernul a reuşit să convingă companiile să limiteze în mod voluntar – luând în considerare interesele familiilor – taxele de administrare ale conturilor şi tarifele serviciilor. Băncile vor readuce taxele aplicate la nivelul din ianuarie 2025, iar companiile de asigurări s-au angajat în mod voluntar să limiteze premiile prevăzute în contractele de asigurare de locuinţe nou încheiate de către populaţie la nivelul la care acestea se situau în ziua de 31 decembrie 2024.

Lupta împotriva creşterii preţurilor va intra din această zi de luni într-o nouă fază: guvernul va extinde – începând din 19 mai şi până la sfârşitul verii – reducerea adaosului comercial şi asupra produselor de uz casnic. Mai precis, măsura se va aplica la încă 30 de categorii de produse, cum ar fi: detergenţii de vase, detergenţii de rufe sub formă de pulbere, batistele de hârtie şi chiar şi gelurile de duş – în cazul cărora s-a constatat că adaosul comercial depăşise proporţia de 30%. Pentru produsele din categoriile specificate de ministerul de resort maghiar, comercianţii vor putea practica un adaos de cel mult 15%, nefiind permis ca acesta să depăşească valoarea medie a adaosului aplicat în luna ianuarie 2025.

Ministerul Economiei Naţionale a confirmat că măsura vizează drogheriile care comercializează peste 40 la sută din produsele de uz casnic aflate pe piaţă, cum ar fi magazinele DM, Rossmann, Müller, Douglas, Azúr, Estée Lauder şi Yves Rocher. Magazinele mixte – care vând atât produse alimentare, cât şi nealimentare – nu vor fi afectate în mod direct de noua reglementare, dar reducerea preţurilor practicate de drogherii va spori concurenţa şi, prin urmare, scăderea preţurilor va avea loc pe o scară şi mai largă. Impactul acestei măsuri a fost resimţit deja săptămâna trecută, când mai mulţi actori importanţi din domeniul comerţului au redus preţurile unei game largi ale produselor specificate de minister.

Hot this week

Topics

Mai mult

    Articole relationate

    Categorii populare