spot_img
2.9 C
București
joi, decembrie 26, 2024
AcasăEconomieGrindeanu: E cu o lună întârziat studiul de fezabilitate pe Timişoara-Moraviţa. Undeva...

Grindeanu: E cu o lună întârziat studiul de fezabilitate pe Timişoara-Moraviţa. Undeva în septembrie va fi finalizat, ceea ce înseamnă că în toamnă va putea fi lansat în licitaţie. E cel mai scurt traseu Gdansk-Salonic

-

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunţat că lucrările la autostrada Timişoara-Moraviţa, spre Serbia, ar putea începe în aceeaşi perioadă cu cele la drumul expres Oradea – Arad. Grindeanu a precizat că aceste şosele vor face parte dintr-un traseu european prin care se unesc oraşele Gdansk (Polonia) şi Salonic (Grecia).

- Reclama -

”E undeva cu o lună întârziat studiul de fezabilitate pe Timişoara-Moraviţa. Undeva în septembrie va fi finalizat, ceea ce înseamnă că în toamnă va putea fi lansat în licitaţie. E cel mai scurt traseu Gdansk-Salonic. Am avut o discuţie şi cu domnul Ilie Bolojan (preşedintele CJ Bihor, n.r.) despre drumul expres Oradea-Arad. Vor termina şi ei studul de fezabilitate undeva în aceeaşi perioadă cu Timişoara-Moraviţa, astfel încât să fie lansată în această toamnă partea de execuţie de la Oradea la Moraviţa, sigur, separat”, a declarat ministrul Transporturilor.

- Advertisement -

Grindeanu a precizat că este în legătură permanentă cu autorităţile din Serbia şi a reamintit momentul în care Dacian Cioloş, în urmă cu aproape 7 ani, când deţinea funcţia de premier, declara că Autostrada Timişoara-Moraviţa spre Belgrad nu este prioritară pentru ţară noastră.

”Sunt întâlniri periodice cu Serbia. La unele a fost prezent şi prefectul judeţului Timiş şi Instituţia Prefectului a monitorizat aceste lucruri. Noi mergem înainte. A avut ghinion domnul preşedinte Aleksandar Vučić. În 2016 eram întâmplător şi preşedinte al Consiliului Judeţean Timiş şi a făcut o întâlnire la nivel de guverne, era prim-ministru atunci. Întâlnirea s-a petrecut la Consiliul Judeţean Timiş între o echipă condusă de la Aleksandar Vučić din partea Serbiei şi de dl. Dacian Cioloş din partea României. În presă a apărut că dl. Cioloş a considerat atunci că acest proiect, Timişoara-Pancevo (Serbia), nu e prioritar pentru România şi nu a considerat că această zonă este una care să prezinte interes. Anul trecut am fost la Salonic la întâlnirea balcanică şi am avut o discuţie cu preşedintele Aleksandar Vučić, am solicitat o întâlnire pe acest proiect. Ştiţi care a fost prima reacţie? «Voi aţi spus că nu vreţi». La 2 săptămâni am semnat un parteneriat cu omologul meu. Accidente precum a fost cel cu Cioloş sper să nu se mai întâmple”, a conchis Sorin Grindeanu.

- Advertisement -

În ceea ce priveşte studiul de fezabilitate pentru Autostrada Timişoara-Moraviţa, preţul acestuia a fost majorat şi s-a acordat o prelungire a termenului de finalizare.

Studiul de fezabilitate pentru Autostrada Timişoara-Moraviţa, care ar urma să realizeze conexiunea cu Serbia şi să fie legată de şoseaua de mare viteză Belgrad-Vatin, conform unui memorandum semnat vara trecută la Timişoara de ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, şi Tomislav Momirovic, ministrul Construcţiilor, Transporturilor şi Infrastructurii din Serbia, a fost majorat cu peste 16%, de la 8.727.474 lei fără TVA la 10.155.287 lei fără TVA, adică la final va costa aproape 2 milioane şi jumătate de euro cu TVA. Diferenţa a fost luată din rezerva prevăzută în contractul de finanţare cu bani europeni. Demersul a fost justificat prin cele trei crize care au dus la instabilitatea din piaţa construcţiilor: criza economică post-Covid, criza energiei şi criza cauzată de conflictul militar din Ucraina, potrivit informaţiilor din SEAP.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
- Advertisment -spot_img
spot_img