spot_img
8.8 C
București
sâmbătă, aprilie 20, 2024
AcasăhighlightEXPLOZIV ÎN SCANDALUL LEGII DEFĂIMĂRII: Liviu Dragnea acuzat de fals și uz...

EXPLOZIV ÎN SCANDALUL LEGII DEFĂIMĂRII: Liviu Dragnea acuzat de fals și uz de fals

-

Romanian Community Coalition, cea mai larga organizatie a romanilor din SUA, a inaintat, pe data de 15 februarie 2016, o plangere penala Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie impotriva lui Liviu Dragnea, deputat si presedinte PSD, pentru comiterea infractiunilor de fals intelectual si uz de fals in initierea controversatei legi a defaimarii.

Plangerea penala a fost motivata de faptul ca deputatul Liviu Dragnea, singurul initiator al proiectului de lege in cauza, si-a justificat propunerea legislativa invocand documente si institutii europene care nu exista. Romanian Community Coalition a dezvaluit in premiera acest lucru pe data de 9 februarie in articolul: EXPLOZIV: Dragnea si-a fundamentat legea pe un document al unui ONG si nu al Comisiei Europene.

- Advertisement -

CITIȚI ȘI:EXPLOZIV/ Liviu Dragnea prins cu oligarhul lui Putin în scandalul legii cenzurii

Legea 24/2000 privind normele de tehnica legislativa pentru elaborarea actelor normative stipuleaza in mai multe articole ca orice propunere legislativa trebuie sa fie in armonie cu reglementarile in materie la nivel european, „cu tratatele internationale la care Romania este parte, precum si cu jurisprudenta Curtii Europene a Drepturilor Omului”.

- Advertisement -

Pentru a justifica aceasta cerinta, deputatul Liviu Dragnea a afirmat in expunerea de motive ca „propunerea legislativa vine in completarea legislatiei comunitare in materie, fiind inspirata de «Conventia Cadru Europeana pentru Promovarea Tolerantei si Combaterea Intolerantei», propusa ca model pentru toate statele membre ale Uniunii Europene, de catre Consiliul European al Tolerantei si Reconcilierii”.

CITIȚI ȘI:Liviu Dragnea admite excesele din Legea antidefăimare: ANUNȚĂ CĂ VREA SĂ O MODIFICE

De asemenea, deputatul Liviu Dragnea a mai mentionat in expunerea de motive ca acest „Consiliul European al Tolerantei si Reconcilierii” este una dintre institutiile, alaturi de Ministerul Educatiei si CNCD, ce „urmeaza sa implementeze prevederile prezentei propuneri legislative”, ca si cum acesta ar fi parte a puterii executive la nivel european.

O simpla cautare pe interent (http://ectr.eu/about-us), insa, arata ca acel „Consiliu European al Tolerantei si Reconcilierii” nu este o entitate a Uniunii Europene, iar „Conventia Cadru Europeana pentru Promovarea Tolerantei si Combaterea Intolerantei” nu este un act emis de o institutie europeana.

Faptul ca acest „Consiliu European al Tolerantei” nu este o institutie europeana a fost confirmat si de Comisia Europeana, raspunand interpelarilor mai multor europarlamentari.

„Consiliul European al Tolerantei si Reconcilierii nu este o entitate a Uniunii Europene, iar Comisia nu furnizeaza nici o finantare pentru el. Conventia Cadru Europeana pentru Promovarea Tolerantei si Combaterea Intolerantei nu este un document nici al Comisiei Europene, si nici al Uniunii Europene”, a raspuns Comisia Europeana europarlamentarului Andreas Mölzer, pe data de 24 februarie 2014.

Ca atare, se arata in plangere, domnul Liviu Dragnea „a sustinut lucruri neadevarate, cu scopul vadit ca legea respectiva sa fie aprobata de cele doua camere ale Parlamentului, argumentand ca se impune adoptarea proiectului sau intrucat este in concordanta cu sustinerile unor institutii oficiale ale Uniunii Europene, cum ar fi «Consiliul European al Tolerantei si Reconcilierii», dar si cu acte oficiale emise de aceste institutii si ratificate de Romania, cum ar fi «Conventia Cadru Europeana pentru Promovarea Tolerantei si Combaterea Intolerantei»”.

„Atare sustineri, contrare adevarului, facute cu scopul inducerii in eroare a membrilor Parlamentului Romaniei, dar si a opiniei publice, de catre un functionar public intr-un act oficial, reprezinta element constitutiv al infractiunii de fals intelectual prevazuta de art. 321 Cod Penal”, se mai afirma in plangere.

Domnul Liviu Dragnea, parlamentar fiind, este functionar public in intelesul art. 175 alin. 1 Cod Penal. Acesta, in calitate de parlamentar, poate avea initiative legislative conform art. 74 din Constitutie, prin urmare este un functionar public in exercitarea atributiilor sale atunci cand are initiative legislative.

„Expunerea de motive”, inclusa in procedura unei propuneri legislative, este un act oficial emis de un functionar public in exercitarea functiei sale.

Sustinerile domnului Liviu Dragnea din “expunerea de motive”, insa, sunt necorespunzatoare adevarului, Consiliu in cauza nefiind un for european, iar acea Conventie neavand un caracter oficial european.

„In concluzie, exista indicii ca domnul Liviu Dragnea se face vinovat de comiterea infractiunii de fals intelectual, toate conditiile stipulate de art. 321 Cod Penal fiind indeplinite in acest caz”, se afirma in plangere.

De asemenea, fapta de a folosi inscrisul astfel falsificat, cu scopul tranformarii lui in lege, intruneste elementele constitutive ale infractiunii de uz de fals, prevazuta de art. 323 Cod Penal.

spot_img
spot_img
- Advertisment -spot_img
spot_img