Am discutat cu Adina Vălean, comisar european pentru Transporturi, despre stadiul proiectelor finanțate din fonduri UE care pot contribui la dezvoltarea județului Giurgiu, s anunțat pe Facebook europarlamentarul PNL Dan Motreanu.
CE SPUNE DAN MOTREANU:
La întâlnire au participat și primarii municipiilor Giurgiu și Calafat, Adrian Anghelescu și Dorel Mitulețu. Au participat, de asemenea, reprezentanții asociației ”Flowing in the Danube”.
Guvernul României pregătește proiectul pentru etapa a doua a liniei de cale ferată București – Giurgiu, în valoare de 500 de milioane de euro pentru modernizarea liniei precum și a podului până la granița cu Bulgaria. Studiul de fezabilitate este finalizat, acordul de mediu urmând să fie emis în curând.
Am discutat, de asemenea, despre dragarea Dunării. România a realizat dragarea Dunării inclusiv pe sectorul bulgar, cu acceptul acestei ţări, pentru a nu mai exista blocaje.
Acordul din 29 aprilie dintre prim-ministrul Nicolae Ciucă și premierul Bulgariei prevedea demararea construirii unui nou pod în zona Giurgiu-Ruse și a altor patru poduri.
Podul Giurgiu-Ruse 2 se poate finanța dintr-o linie specială de finanțare de 1,6 miliarde euro pentru proiecte feroviare transfrontaliere.
Un alt subiect discutat astăzi a fost implementarea proiectului Fast Danube 2, în valoare de 170-180 milioane de euro, proiect care poate fi implementat doar dacă studiile de mediu ce urmează a fi realizate de Bulgaria sunt aprobate înainte de sfârșitul anului.
Adina Vălean ne-a explicat că soluția cea mai bună ar fi ca ambele proiecte să fie depuse până în 19 ianuarie 2023, pentru soluționarea navigabilității pe Dunăre și conectivitatea nord- sud peste Dunăre.