Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Sector 4 a cumpărat publicitate de 54.000 de euro. Contractul încheiat prin achiziție directă a ajuns la o firmă înființată cu câteva luni în urmă. Pe platforma de licitații publice, firma s-a înscris cu cinci zile înainte de publicarea anunțului, transmite Europa Liberă.
La sfârșitul lui aprilie, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecție a Copilului Sector 4 a anunțat că vrea să-și facă publicitate și că are de cheltuit 54.000 de euro.
Pe 24 aprilie, adică după doar o zi, a găsit și firma care să onoreze contractul: Pop Up Agency urmează să informeze contribuabilii cu ce se ocupă direcția, prin mesaje trimise pe diverse site-uri.
Jurnaliștii Europa Liberă au căutat pe platforma națională de achiziții publice, SEAP, ce alte direcții similare din țară au cumpărat publicitate și cât au cheltuit.
Nu sunt multe alte exemple.
În 2024, doar DGASPC Dolj a mai contractat promovare, în luna ianuarie, de 50.000 de lei (10.000 de euro). Însă, protecția copilului din acest județ e campion absolut al achizițiilor de publicitate din ultimii cinci ani – 41 de contracte în valoare de 330.000 de lei (66.000 de euro).
În 2023, toate Direcțiile Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului din țară au plătit 154.000 de lei (puțin peste 30.000 de euro) pentru promovare și reclamă.