spot_img
14 C
București
vineri, aprilie 19, 2024
Acasă#Euro2016#Euro2016: Miliardele din fotbal

#Euro2016: Miliardele din fotbal

-

COMENTARIU DEUTSCHE WELLE de Rolf Wenkel

Campionatul European de Fotbal este nu doar un mega-eveniment, ci reprezintă și o sursă uriașă de afaceri pentru sponsori, furnizori de echipamente și unitățile de gastronomie.

- Advertisement -

Pentru cel mai mare concern european de articole sportive Adidas turneul din Franța este un eveniment important. În premieră participă 24 de echipe, din Islanda până în Turcia. Adidas este furnizorul de echipament sportiv pentru nouă din cele 24 de naționale: printre acestea, campioana mondială Germania și campioana europeană Spania. Rivalul american Nike îmbracă la rândul său șase echipe, Puma se ocupă de alte cinci. Restul le revin unor producători mai mici, precum Umbro, macron sau Juma.

Adidas nu investește doar în promovarea prin echipele naționale, ci este și sponsor al turneului final din Franța iar logoul său apare cât se poate de des pe ecranele televizoarelor. „Și anul acesta echipăm arbitrii, copiii de mingi și personalul auxiliar, bucurându-ne astfel de o vizibilitate ridicată pe stadioane și pe toate canalele UEFA”, arată concernul german.

- Advertisement -

Miliarde și fără turneu

La Europenele din 2012, Adidas a vândut peste un milion de tricouri ale naționalei germane și peste șapte milioane de mingi cu emblema CE. Pentru Adidas, fotbalul se află în centrul strategiei de vânzări. Dacă cifra de afaceri cu produse legate de fotbal s-a ridicat pentru Adidas la 1,7 miliarde de euro în 2012 (an în care a avut loc ultimul Campionat European), în 2015, fără turnee finale de niciun fel, cifra de afaceri a atins 2,2 miliarde.

Mulți germani achiziționează televizoare noi înaintea turneelor finale fotbalistice. „Vânzările de televizoare cresc masiv cu trei săptămâni înaintea unui campionat mondial sau european”, a arătat institutul de sondare a pieței GfK.

Dar această evoluție nu se reflectă asupra vânzărilor din întregul an. Într-un an fără turnee finale, momentul culminant în vânzări este atins în preajma Crăciunului.

GfK precizează că rolul principal pentru fanii germani este jucat de vreme. „Mai importantă decât prestația naționalei germane este vremea din Germania din timpul turneului. Pe scurt: vreme bună înseamnă afaceri bune, vremea proastă aduce vânzări proaste”, conchide GfK.

Institutul ia în calcul vânzările de bere, băuturi răcoritoare, gustări și grătare – acestea au fost cu până la 16% mai ridicate în anii în care vremea din timpul turneelor finale a fost frumoasă, fără legătură cu prestația echipei Germaniei.

Barurile și terasele speră că vremea va fi bună

Cârciumile și terasele din Germania se așteaptă la creșterea vânzărilor pe timpul Campionatului European. Un aspect pozitiv pentru unitățile de gastronomie este faptul că turneul durează de această dată cu o săptămână în plus, din 10 iunie până pe 10 iulie. Restaurantele nu sunt însă foarte fericite – acolo rămân multe locuri goale în zilele în care joacă Germania.

Hotelurile și sectorul gastronomic așteaptă în acest an o apreciere cu 2,5% a cifrei de afaceri. Branșa s-a declarat majoritar optimistă în sondajele din acest an. Profiturile ei sunt însă reduse de circumstanțele economice: introducerea unui venit minim obligatoriu a sporit costurile de operare. La aproape jumătate din unitățile gatsronomice germane, câștigurile au scăzut în ultimul an.

spot_img
spot_img
- Advertisment -spot_img
spot_img