Producătorii de automobile americani întâmpină dificultăți în vânzarea vehiculelor electrice, în timp ce piața chineză este în creștere – mașinile fabricate în China nu sunt inferioare ca specificații tehnice și sunt mai accesibile, a declarat directorul executiv al Umicore, Matthias Miedreich, pentru Financial Times. Compania belgiană produce piese pentru baterii; de asemenea, cooperează cu Volkswagen, BMW și chineza Envision AESC.
„Sunt doar mașini bune și oamenii le cumpără”, a spus el despre mașinile chinezești. În același timp, americanii „luptează să aducă vehicule electrice bune [pe piață]” și abandonează planurile de extindere a producției din cauza cererii scăzute, a menționat Miedreich.
Creșterea pieței chineze în comparație cu SUA se datorează și altor factori: așa cum notează analiștii chestionați de FT, șoferii americani preferă mașinile mai mari care necesită baterii mai scumpe, ceea ce încetinește vânzările. „Lipsa vehiculelor la prețuri accesibile este cea care împiedică creșterea vehiculelor electrice în SUA”, a spus Sam Adham, analist la CRU Group. În plus, mulți șoferi din Statele Unite nu doresc să cumpere mașini care nu pot parcurge distanțe lungi cu o singură încărcare.
Producătorul chinez de automobile BYD a depășit-o pe Tesla lui Elon Musk în vânzările globale de vehicule electrice în al patrulea trimestru din 2023 – în ultimele trei luni, BYD a vândut 526,4 mii de mașini, iar Tesla – 484,5 mii. Din cauza scăderii cererii în Statele Unite, Ford a redus energia electrică volumele de producție de vehicule F-150 Lightning camioneta și au concediat câțiva angajați la o fabrică de baterii din Michigan. General Motors și Tesla au suspendat planurile de extindere a producției de vehicule electrice.