Utilizatorii care sunt deranjaţi de faptul că imediat ce caută date despre un produs sau un serviciu pe internet sunt apoi inundaţi de reclame la acele produse sau servicii pe aproape orice altă pagină web vizitată ulterior pot accesa un site care le permite să vadă care dintre cele mai mari 115 platforme globale de profil le „supraveghează“ activ comportamentul online, scrie Ziarul Financiar.
Site-ul youronlinechoices.com le oferă utilizatorilor un „tablou de comandă“ de unde pot vedea dacă sunt monitorizaţi sau nu şi de către cine, cu opţiunea de a bloca această „supraveghere“ în bloc pentru toate companiile parte ale proiectului, sau doar pentru unii dintre jucători. Printre cele 115 companii care oferă date prin intermediul acestui site se numără jucători precum Google, Facebook, Orange, Amazon, Microsoft sau Adobe, dar şi alte companii mai puţin cunoscute.
Testând mai multe echipamente şi browsere, am constatat că în unele cazuri peste 40 de platforme colectau simultan date despre site-urile accesate, conform datelor livrate de site-ul youronlinechoices.com, care nu oferă, însă, date despre toate platformele care monitorizează şi strâng date despre utilizatori.