O navă care ar fi trebuit să ajungă în Portul Constanța sâmbătă a anunțat autoritățile române că nu mai poate veni în țară din cauza blocajului din Canalul Suez. Nava deservește una dintre cele 14 linii regulate de transport containere care ajung în Portul Constanța, poartă comercială prin care bunuri de miliarde de euro din Asia ajung în țara noastră.
România, prin portul Constanța, este una dintre țările care este direct afectată de această criză. 14 linii regulate de transport containere ce trec prin Canalul Suez au ca destinație Portul Constanța, printre bunurile aduse pe apă în țară numărându-se autoturisme, materiale electrice, haine, încălțăminte sau produse din metal.
Primul vas care a anunțat deja autoritățile române că nu mai poate ajunge la destinație este Contship Jet, care avea ca rută Pireu – Istanbul – Constanța.
Nava a anunțat vineri Administrația Porturilor Maritime SA Constanța că nu mai poate ajunge la țărmul românesc al Mării Negre din cauza blocajului Canalului Suez.
Contship Jet are pavilion de Liberia și își anunțase inițial sosirea în Portul Constanța pentru data de 27 martie, precizează administrația portuară într-un răspuns remis Europei Liberă.
Reprezentanții Portului Constanța se așteaptă ca situația să se înrăutățească în săptămâna viitoare, în contextul în care specialiștii estimează că blocajul ar putea fi remediat într-o săptămână.
„Preconizăm că în perioada următoare, efectele blocajului din canalul Suez se vor vedea mai clar și în Portul Constanța, mai ales la operatorii de containere, ținând cont că aceasta este ruta de transport cu Extremul Orient, o rută importantă pentru porturile maritime românești”, a transmis Europei Libere Administrația Porturilor Maritime SA Constanța.
Reacția Ministerului Economiei
Impactul economic pe care criza din Suez l-ar putea provoca României este „dificil de evaluat” la acest moment, susține Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, într-un răspuns pentru Europa Liberă.