Planurile autorităţilor de la Beijing vizând redistribuirea avuţiei ameninţă să frâneze industria europeană a produselor de lux, astfel că mulţi investitori sunt reticenţi la ideea de a cumpăra acţiuni la firmele din acest sector chiar şi după o scădere semnificativă înregistrată în luna august, transmite Reuters conform Agerpres.
Cererea pentru produse de lux în cea mai populată ţară a lumii a fost principalul motor de creştere pentru sectorul luxului, fiind responsabilă pentru o treime din vânzările înregistrate de producătorii europeni de produse de lux în 2019 şi 28% în 2020, susţin analiştii băncii elveţiene UBS.
Luna trecută, valoarea companiilor din acest sector, din care fac parte nume precum Louis Vuitton , Burberry sau Gucci, s-a diminuat cu aproximativ 120 de miliarde de dolari în doar două zile, după ce preşedintele Chinei, Xi Jinping şi-a anunţat planurile pentru „prosperitate comună”.
Mai mulţi analişti au utilizat această scădere pentru a recomanda investitorilor să mizeze pe o revenire a acţiunilor companiilor din sectorul luxului, într-un mod similar celui de după pandemia de COVID-19, când cotaţiile au crescut cu 140% începând din luna martie 2020 şi până la vârful înregistrat în data de 12 august 2021.
Însă, cele mai recente date economice din China precum şi problemele înregistrate de-a lungul lanţurilor de aprovizionare au pus capăt revenirii cotaţiilor de la minimele din luna august, declanşând o a doua vânzare masivă de titluri. Potrivit analiştilor de la UBS, în doar o lună valoarea acţiunilor din sectorul luxului a scăzut cu aproape 30 de puncte procentuale, până la 74% din vârful înregistrat în luna august.