spot_img
3.2 C
București
sâmbătă, decembrie 28, 2024
AcasăAnalizeBătaia de joc de pe Otopeni

Bătaia de joc de pe Otopeni

-

de Mihai Bârsan – consultant politic

- Reclama -

În ultimele zile, au apărut numeroase știri despre cozile interminabile de la aeroportul Otopeni, acolo unde sute de oameni stau înghesuiți la controale, autoritățile ignorând cele mai banale măsuri de distanțare. Pe lângă supra-popularea aeroportului, care se dovedește că nu face față nici măcar în vreme de pandemie, când traficul este considerabil redus, iese la suprafață o altă problemă, reclamată de ani de zile de călători: lipsa culoarelor dedicate pasagerilor de la clasa business.

- Advertisement -

Clasa de afaceri ar trebui să se distingă de clasa economică, dar mai ales de serviciile low-cost, prin confortul fotoliilor din avion, mâncarea și băuturile servite în timpul zborului, precum și serviciile exclusiviste oferite în aeroport. În toate aeroporturile capitalelor europene, pasagerii clasei business au o zonă de check-in separată, culoare separate pentru controlul de securitate și de frontieră, pot accesa un salon (lounge) care oferă băuturi, mâncare sau gustări, ziare și acces la internet. La sosire, aceștia se bucură, de asemenea, de culoare separate. 

La Otopeni, unele companii aeriene oferă zone de check-in dedicate acestor călători Premium, precum și accesul în saloane business, însă administrația aeroportului refuză constant să asigure culoarele pentru controlul de securitate și de frontieră pentru clasa business. Astfel, călători care plătesc între 400 și 1000 de Euro pentru un zbor în Europa, sau între 1500 și 6000 de Euro pentru un zbor trans-continental, stau la aceleași cozi interminabile, atât la terminalul de plecări, cât și la cel de sosiri, cu pasagerii de la low-cost, care achiziționează biletele pentru 15 Euro.

- Advertisement -

De multe ori, chiar culoarele pentru posesorii de pașapoarte diplomatice sunt ocupate tot de pasagerii de low-cost, pentru care regulile nu contează. Oamenii de afaceri care călătoresc la clasa business consideră că această abordare reprezintă o bătaie de joc din partea Aeroportul Internațional Henri Coandă (Otopeni), care ar trebui să dedice cel puțin două culoare la plecări și 1 culoar la sosiri pentru oamenii de afaceri. Aceste măsuri sunt cu atât mai justificate acum, în plină pandemie, când distanțarea este esențială.  

În prezent, aeroportul Otopeni oferă doar servicii de protocol, contra-cost, însă acestea nu sunt accesibile călătorilor de la clasa Business, ci doar oficialilor și contractorilor.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
- Advertisment -spot_img
spot_img