Vor SRI peste tot, puțin le pasa de deciziile CCR! Vom ajunge si noi vreodata in viata asta ca in civilie să nu se mai bage SRI-istii?În România am văzut cum e cu dictatura și nu o mai vrem!Iar o mermelesc ca sa lase fara efect decizia CCR din 16 februarie 2022 prin care a fost declarata neconstitutionala OUG nr. 6/2016 , respectiv articolele care reglementau exact efectuarea interceptarilor in ”civilie” de catre SRI, afirmă pe Facebook avocata Elena Radu.
CE SUSȚINE AVOCATA ELENA RADU:
Comunicatul CCR https://www.ccr.ro/comunicat-de-presa-16-februarie-2022/ OUG nr. 6/2016 (ca sa vedeti ce articole a declarat CCR neconstitutionale): dispozițiile art.I pct.1 fraza a doua, art.II pct.1, art.IV pct.1 fraza a treia și art.IV pct.2 fraza a doua din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.6/2016:https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/176546 Cum a apărut OUG nr. 6/2016?La data de 16 februarie 2016, prin decizia nr. 51/2016 CCR a declarat neconstituțională sintagma „ori de alte organe specializate ale statului” din cuprinsul dispoziţiilor art. 142 alin. (1) din Codul de procedură penală, sintagmă care permitea ca executarea mandatelor de supravegherea tehnică să fie efectuată de către SRI. Cu 3 zile înainte de a se publica în Monitorul Oficial decizia CCR nr 51/2016 (14 martie 2016), adică la 11 martie 2016, Guvernul a adoptat un OUG (nr. 6/2016), invocand în preambul Decizia CCR nr. 51/2016, dar introducând aceleași tipuri de norme prin care SRI putea să efectueze interceptările din dosarele civile. Procedând astfel, încă 6 ani SRI a efectuat în continuare interceptarea cetățenilor, în mod neconstitutional, în baza OUG nr. 6/2016.Abia după 6 ani s-a reusit ca CCR sa analizeze neconstituționalitatea OUG nr. 6/2016.Cu toate ca a trecut 1 lună și jumatate, decizia CCR nu este redactata și nu este publicata în Monitorul Oficial. Prin Decizia nr 55/2016, CCR a constat ca dispozițiile art. 139 alin. (3) teza finală din Codul de procedură penală sunt constituționale în măsura în care NU privesc înregistrările rezultate ca urmare a efectuării activităților specifice culegerii de informații care presupun restrângerea exercițiului unor drepturi sau libertăți fundamentale ale omului desfășurate cu respectarea prevederilor legale, autorizate potrivit Legii nr. 51/1991.(https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocumentAfis/226836) Ce se intampla acum? Se cauta o alta soluție pentru a lipsi de efecte deciziile CCR nr 51/2016, 55/2016 și cea din februarie 2022. Încearcă să bage iar norme ca cele declarate deja neconstituționale în Codul de Procedură Penală. A scris luju aici: https://www.luju.ro/interceptarile-sri-bagate-la-loc-csm… Ca să ne înțelegem: un serviciu de intelligence își interceptează proprii cetățeni numai în statele dictatoriale, adică devine ”securitatea” de pe timpul lui Ceaușescu. Așa că dragi tovarăși și prieteni, cărora vă place să ascultați cetățenii o recomandare: mutați-vă în Rusia lui Putin!Treceți la KGB, FSB sau care mai e pe la ruși!Și așa ați trădat destul. Ce mai contează o trădare în plus? Vă place dictatura, atunci mutati-vă în serviciile ălora unde e dictatură!Noi nu o mai vrem!Așa că ori vă potoliți ori dezertați și mutati-vă unde vă e locul!Ah, sau ați dezertat deja?