Cel care a băgat Magistrala 4 în Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR) ştia foarte clar că nu o să luăm banii aceştia, pentru că proiectul nu se va putea califica, a afirmat, joi, secretarul general al USLM, Marian Artimon, într-o conferinţă de presă.
„După părerea noastră, cel care a băgat în PNRR aceste staţii – şi nu am înţeles de ce s-a oprit pentru o staţie şi nu a dus de la Filaret să meargă până la Eroii Revoluţiei, să o conecteze la reţeaua actuală – a făcut-o cu bună ştiinţă. Ştia foarte clar că nu o să luăm banii ăştia din PNRR pentru Magistrala 4. Dânsul a avut o ură mare pe metroul ăsta. A vrut să-l bage în insolvenţă în 2021, a vrut să dea jumătate de oameni afară…E vorba de fostul ministru (al Transporturilor Cătălin Drulă – n. r.), ştie toată lumea cine este, dar nu-mi place să îi spun numele, că mă enervez. Ştia foarte clar că proiectul nu se va putea califica în PNRR. Să nu uităm că s-a semnat alaltăieri tronsonul nr. 2 de pe Magistrala 6 pe care dânsul l-a scos de tot, nu se mai voia face, că nu e rentabil….deci o capitală europeană fără metrou. Ce a făcut în cele 9 luni cât a stat (la minister – n. r.), din ianuarie până în septembrie, noi nu am reuşit să refacem în Metrorexul ăsta, ca să funcţioneze la standarde”, a susţinut Artimon.
În opinia liderului USLM, după ce a fost introdus în PNRR, proiectul magistralei 4 a fost blocat de primarul general Nicuşor Dan.
„Revenind la proiect, l-a băgat în PNRR, foarte bine! Dar am o senzaţie, aşa, că prin prietenul lui de la Primăria Capitalei l-a blocat. Am văzut declaraţia domnului Grindeanu că dacă tot se doreşte un sistem de transport integrat trebuie să se afle într-o singură mână. Păi ce să facă un primar general de genul aceasta care, în doi ani, nu a fost în stare să dea PUZ pe şase staţii. De şase luni nu a fost în stare să pună pe ordinea de zi la Primăria Capitalei, la Consiliul General al Municipiului Bucureşti, acest PUZ pentru a putea să ne calificăm la PNRR. Şi atunci să dea Dumnezeu să reuşim să luăm banii necesari să-i mutăm pe M6 şi noi să putem să facem prin POT şi să ajungem în comuna Jilava pe cele 13-14 staţii, că acum proiectul nu-i definitivat, pentru a merge până acolo. E clar că zona metropolitană Bucureşti are nevoie şi în sectorul 5 de metrou. Revin: cu 4% transportăm 20% din cetăţeni. Poate cu 10% ducem 40%. Mai puţine maşini, mai puţină poluare, un mediu mai plăcut, condiţii de muncă mai bune, nivel de trai mai bun şi o să fie o capitală europeană aşa cum trebuie să fie”, a adăugat Marian Artimon.
El a mai spus că, după părerea sa, „cineva ar trebui să continue Magistrala 5 şi să o intersecteze cu Magistrala 4”, iar Magistrala 2 să se intersecteze cu Magistrala 4 şi atunci „am putea să-i facem pe oameni să folosească metroul mai mult, dar deciziile sunt politice pe un anumit sistem european de acordare a banilor”.