spot_img
3.6 C
București
sâmbătă, noiembrie 23, 2024
AcasăAnalizeȘeful Wizz Air la Timișoara: E de neînțeles de ce guvernul României...

Șeful Wizz Air la Timișoara: E de neînțeles de ce guvernul României ţine Tarom. Wizz Air este de două ori mai mare în România decât Tarom. De ce să mai susțină această companie care niciodată nu va ști să facă bani

-

József Váradi, CEO şi co-fondatorul Wizz Air, una din cele mai mari companii aeriene low cost din Europa, a venit în România, pentru a se întâlni pe de o parte cu angajaţi şi cu conducerea celor şapte aeroporturi unde au baze deschise, iar pe de altă parte cu oficialităţile locale. Una dintre opririle lui Váradi a fost pe Aeroportul „Traian Vuia” Timişoara, scrie Ziua de Vest.

- Reclama -

József Váradi a fost cândva director la Malév, compania aeronautică de stat a Ungariei, pe care a părăsit-o în 2003, urmând să înfiinţeze alături de alţi cinci oameni de afaceri Wizz Air. În 2012, guvernul de la Budapesta a decis să închidă definitiv compania Malév, care mergea în permanenţă în pierdere. Situaţia este similară cu cea de la Tarom.

- Advertisement -

“Guvernul ungar a luat o decizie foarte bună că a lăsat din mână Malév. Se poate dezbate zile întregi pe acest subiect. Dar eu cred că a făcut un bine pentru dezvoltarea Ungariei. Când aveam Malév, Ungaria avea şase milioane de oameni care zburau cu avionul. Acum avem 12 milioane. A scăzut prețul, acest transport a devenit obișnuit pentru mai mulți şi a dus la devoltări economice în țară. Din punct de vedere economic e de neînțeles de ce guvernul României ţine Tarom. Niciodată nu a fost profitabilă compania, mereu a trărit din banii contribuabilului”, a spus Váradi.

Şeful de la Wizz Air cred că e o decizie politică pe care Guvernul trebuie să o ia în privinţa Tarom.

- Advertisement -

“Ei ştiu pe ce vor să cheltuiască banii contribuabilului. Au apărut companii şi pot apărea şi altele care pot foarte repede plomba găurile apărute pe piață. Asta s-a întâmplat și în Macedonia, acum s-a născut o piață mult mai sănătoasă și acolo. Asta se întâmplă acum și în Italia. Asta trebuie să se întâmple și în România. În plus nu au nici căutare. De exemplu Wizz Air este de două ori mai mare în România decât Tarom. De ce să mai susțină această companie care niciodată nu va ști să facă bani. În Ungaria, Wizz Air a profitat de închiderea Malév. Crede că şi nouă ni se datorează că Budapesta e o atracție turistică. Dar e vorba de o decizie politică”, a mai declarat József Váradi.

„Am revenit în România după doi ani. Covid a reprezentat o perioadă dificilă pentru toată industria aeronautică. Pe de o parte ne-am simțit ca într-un <roller coaster>, când sus, când jos, în funcție de restricțiile impuse de fiecare țără. Pe de altă parte, din punct de vedere strategic a fost un avantaj pentru noi. Am intrat în această pandemie cu o lichiditate importantă, astfel că am putut deschide piețe noi, am putut să ne dezvoltăm flota, să digitalizăm mai mult platforma noastră. În ultimii doi ani am investit. În 2021 am depăşit capacitatea din 2019. Acum avem o capacitate de 140 la sută față cea din vara anului 2019. Avem mai multe aeronave, sunt mai bune, mai noi, mai performante, care consumă mai puțin. Apărem pe mai multe piețe azi decât am fost în 2019”, a declarat József Váradi.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
- Advertisment -spot_img
spot_img