spot_img
6 C
București
duminică, noiembrie 24, 2024
AcasăActualitateCum face praf ENEL turismul din Deltă

Cum face praf ENEL turismul din Deltă

-

de avocat Constantin Florin Durgheu

- Reclama -

Ieri, 20.07.2021, m-am întors intempestiv dintr-o vacanță mult așteptată în Delta Dunării.

- Advertisement -

Deoarece până acum am vizitat toate zonele minunate ale țării, mai puțin Delta Dunării, am fost nerăbdător să văd și această zonă de vis cu care Dumnezeu a binecuvântat România.

Din păcate, deși această vacanță a fost mult așteptată am întrerupt-o prematur din cauza … Enel, mai precis a E-Distribuție Dobrogea.

- Advertisement -

La prima vedere, această afirmație pare a fi, cel puțin, ciudată, deoarece majoritatea concediilor sunt nereușite și / sau întrerupte brusc din cauza condițiilor de cazare și masă.

Din fericire pentru ideea oferirii unor servicii de clasă turiștilor, serviciile oferite de gazda noastră, Hotelul Paradise Delta House, au fost la înălțime din toate punctele de vedere.

Din nefericire pentru mine, familia mea și, cu siguranță, pentru toți ceilalți turiști, români sau străini aflați în Delta Dunării, condițiile excelente de cazare, mesele delicioase preparate de gazde și servirea ireproșabilă, nu au fost suficiente pentru a avea parte, și în România, de un concediu de vis.

Ceea ce se întâmplă în zona Deltei Dunării, este de neconceput într-un stat civilizat în secolul XXI : aproape zilnic se întrerupe furnizarea energiei electrice, pe perioade mai scurte sau mai lungi. 

Este adevărat faptul că, de când am ajuns în Deltă (15 iulie), până la 18 iulie 2021, furnizarea energiei electrice a fost întreruptă, pe perioade scurte, de mai multe ori pe zi, dar ceea ce s-a întâmplat pe 19 iulie a depășit limita suportabilului : furnizarea energiei electrice a fost întreruptă de la ora 8,15 până la ora 20,30 !?!

Deoarece ziua de luni a fost dedicată relaxării la hotel, nu doar că am resimțit, din plin, ce înseamnă o zi toridă de vară în beznă totală, dar am fost și martorul disperării managerului hotelului, domnul Alexandru Hancu, care nu doar că era disperat că nu primea, cu prilejul apelurilor la Dispeceratul E-Distribuție Dobrogea, un orizont de timp al remedierii avariei, dar se și întreba ce aparate de uz casnic se vor mai defecta în hotel și câte produse alimentare se vor altera.

Cu prilejul discuțiilor avute cu domnul Hancu, acesta mi-a explicat „entuziasmul” cu care angajații hotelului au încărcat într-o barcă, cu o săptămână înainte, un frigider care s-a defectat din cauza prea deselor întreruperi ale furnizării energiei electrice și „bucuria” cu care au descărcat frigiderul, după ce a fost reparat în Tulcea.

Văzând disperarea localnicilor din Delta Dunării, disperare cauzată de faptul că din luna mai 2021, întreruperile furnizării energiei electrice sunt prea numeroase, aș fi crezut că Enel sabotează turismul românesc dacă nu aș ști că și mie mi s-au defectat o mașină de spălat și o centrală din cauza repetatelor întreruperi ale furnizării energiei electrice în București,  Sectorul 4. 

Până acum huleam turismul românesc din cauza faptului că, în schimbul unor prețuri exorbitante, hotelierii ofereau servicii execrabile.

Acum, când din ce în ce mai mulți hotelieri au început să fie competitivi, oferind servicii de calitate la prețuri corecte, după ce au fost crunt loviți de pandemia generată de Sarv Cov 2, virusul devenit celebru peste noapte, agenții economici care operează în domeniul HoReCa sunt permanent sabotați de Enel care, nu doar că provoacă disconfortul turiștilor prin faptul că sunt obligați să facă saună din cauza nefuncționării aparatelor de aer condiționat, dar le generează și numeroase pagube materiale prin faptul că se defectează numeroase frigidere, aparate de aer condiționat și televizoare și se alterează produsele alimentare aflate în frigidere.

Pentru a nu ne mai uita cu jind la vecinii maghiari care, dintr-o baltă numită Balaton, realizează venituri din turism mai mari decât noi care avem atâtea zone turistice fabuloase, ar trebui ca autoritățile competente să ia măsurile necesare astfel încât operatorii din turism să nu mai întâmpine și alte dificultăți în afara celor pe care chiar nu le pot evita, de exemplu pandemia Covid 19.

Deoarece cuvintele rostite de doamna Monica Hodor, cu prilejul numirii sale în funcția de Director General al E-Distribuție Banat, Dobrogea și Muntenia Sud : „ Sunt onorată să îmi reiau activitatea în România la conducerea celui mai performant operator de distribuție din țară. Ca urmare a investițiilor realizate, societățile E-Distribuție sunt în topul calității serviciului de distribuție și al digitalizării, cu beneficii directe pentru clienți”, s-au dovedit a fi simple alegații, sper ca recenta numire a doamnei Atena Adriana Groza în funcția de Guvernator cu rang de subsecretar de stat, al Administrației Rezervației Biosferei „Delta Dunării” să se dovedească a fi benefică, în sensul ca aceasta să se implice rapid și ferm cu scopul de a rezolva problemele care afectează normala activitate a agenților economici din zona Deltei Dunării.

Pentru a nu exista nicio confuzie referitoare la titlul articolului, menționez faptul că, în mod evident, Enel este mumă pentru companiile care produc și vând produse electrocasnice și ciumă pentru consumatorii persoane fizice sau juridice, persoane care sunt obligate să schimbe diverse produse electrocasnice din cauza defectării lor generate de prea desele sincope existente în furnizarea energiei electrice.

Replica ENEL:

”În data de 19.07.2021 la care autorul articolului face referire, E-Distribuție Dobrogea a avut programată o lucrare de mentenanță a rețelelor de energie electrică din zona dintre Crișan și Mila 23, cea în care se află clădirea menționată în material. Lucrarea a fost anunțată pe toate canalele oficiale ale companiei și semnalată autorităților locale precum și presei regionale. Realimentarea totală a consumatorilor s-a efectuat în condiții de siguranță la ora 19:27, după ce au au fost remediate și alte defecțiuni neprevăzute.”

- Advertisement -
spot_img
spot_img
- Advertisment -spot_img
spot_img