Home Dezvaluiri Volkswagen GATE: Germania, Franța și Marea Britanie au făcut lobby pentru teste...

Volkswagen GATE: Germania, Franța și Marea Britanie au făcut lobby pentru teste antipoluare mai puțin severe

0

Germania a făcut lobby pe lângă Uniunea Europeană (UE) pentru menținerea unor teste antipoluare considerate drept ineficiente, scrie AFP joi, pe baza unor documente consultate în contextul uriașului scandal izbucnit după ce s-a aflat că marele producător german de automobile Volkswagen a instalat pe milioane de automobile livrate în SUA un soft cu care autoritățile erau induse în eroare în privința emisiilor de gaze ale respectivelor mașini.

Documentul care rezumă poziția germană, dezvăluit inițial de cotidianul britanic The Guardian, cere factorilor europeni de reglementare să mențină testele de certificare deficiente, care permiteau afișarea unui nivel al emisiilor de CO2 inferior. Potrivit The Guardian, Franța și Marea Britanie au transmis documente cu o argumentație asemănătoare.

Actul tehnic, datat mai 2015, se referă la teste de măsurare a emisiilor de CO2, principalul gaz cu efect de seră aflat la originea încălzirii climatice, și nu a oxizilor de azot poluanți din centrul scandalului în care este implicată firma Volkswagen. În el se pledează pentru limitarea schimbărilor efectuate la actualul sistem de testare anti-CO2 (NEDC), care urmau să se reflecte în cel viitor, mai riguros (WLTP).

Germania solicita, în documente, ca în controale să fie admise excepții mai importante decât cele propuse până atunci de Uniunea Europeană.

Unele ONG-uri consideră că acest lobby dezvăluie ipocrizia celor mai mari state membre ale UE, care s-au arătat indignate de atitudinea producătorului auto Volkswagen și de falsificarea testelor antipoluare pentru mașinile trimise în Statele Unite, dar care au acționat în secret pentru teste mai puțin restrictive.

„Este ipocrizie pură din partea celor mai mari țări europene să solicite anchete la nivelul UE în privința acțiunii firmei Volkswagen și, în același timp, să facă lobby în culise pentru a slăbi noile controale”, a declarat Greg Archer de la ONG-ul Transport & Environment.

Ad

Exit mobile version