Home Analize USR e o sectă, acuză un membru

USR e o sectă, acuză un membru

0

În USR Timișoara, cine critică, zboară. Inginerul constructor Alin Ciobanu, cunoscut pentru pozițiile sale critice față de acțiunile colegilor de partid, a fost exclus din USR Timișoara. Decizia de excludere a fost luată în urma unei ședințe a Biroului Local al USR Timișoara, desfășurată pe 26 august 2024. Măsura drastică a venit ca urmare a unei plângeri făcute de un fost coleg, atât pentru postările sale pe grupurile interne ale partidului, cât și pentru comentariile publice, scrie Ziua de Vest.

„Am fost reclamat de un (fost) coleg din USR Timișoara atât pentru lucruri pe care le-am scris pe grupurile USR, cât și pentru lucruri scrise în exterior. Luni – 26 august 2024 – a avut loc o ședință de Birou Local al USR Timișoara în care sesizarea a fost analizată & discutată, iar marți am fost sunat pentru a mi se comunica telefonic decizia de excludere”, a scris Alin Ciobanu pe pagina sa de Facebook.

Fără a avea măcar dreptul la apărare, dacă nu îl are pe cel la opinie, Ciobanu a fost anunțat telefonic, a doua zi, că a fost exclus din partid. Partid în care activa din 2019.

„Am așteptat să mi se facă și comunicarea scrisă înainte de a spune ceva public pe subiect, dar din moment ce a trecut deja mai mult de o săptămână și în USR există obiceiul ca emailurile sensibile să se piardă prin cablurile încâlcite ale Internetului, am decis să scriu totuși vestea (?!?) aici înainte de a avea o decizie scrisă dată de USR”, a adăugat el.

”Eu m-am înscris și sunt membru într-un partid, nu într-o sectă”, spunea în luna iunie Alin Ciobanu, într-o postare care semnala public derapajele propriilor colegi sau șefi din partid.

”Au trecut alegerile locale, deci poate avem puțin timp & puțină libertate să și discutăm despre chestii care țin de administrația locală. Am văzut articolul de mai jos despre un coleg din USR care ia vreo 13k de euro pentru proiectarea a 8 stații de autobuz, adică 1625 de euro / stație de autobuz. Stațiile au cam 10 mp, adică 2×5 m, deci 162,5 euro / mp pentru proiectarea unei stații de autobuz și până acum avem 8+8 stații identice între ele (cum e și normal!), variind doar detaliile de amplasament.

Implicit și documentațiile aferente proiectării stațiilor în sine sunt mai mult sau mai puțin identice în +95% din conținut, diferențele limitându-se la amplasament și analiza acestuia pentru o minimă optimizare (că le pui pe un trotuar mai lat sau mai îngust, faci prinderile pe o suprafață de beton sau din asfalt, că ai doar trotuar sau ai și pistă velo și trebuie să nu încurci niște fluxuri, că ai niște utilități subterane pe care trebuie să le eviți pentru a permite eventuale intervenții etc.; lucrurile acestea necesită o minimă ajustare a planificării și impliciat a documentației).

Ca termen de comparație, prețul standard de proiectare pentru o casă obișnuită construită în jurul Timișoarei costă cam 16 – 25 euro / mp construiți, cu toate specialitățile incluse (arhitectură, structură, instalații electrice, instalații sanitare, gaz etc.) și cu tot cu avize depuse la instituții, ridicat hârtii de la instituții ș.a.m.d., absolut tot până la AC. Proiectul pentru o casă obișnuită făcută în Timișoara / Dumbrăvița / Giroc / Moșnița Nouă / Săcălaz te costă +/- 5k de euro, putând să te duci spre 10k de euro dacă vrei o casă mai mare, vrei soluții mai speciale, vrei ca documentația să fie toată super țiplă și te pui să o și verifici cu atenție, vrei mai multe vizite de șantier de la proiectant la faze determinante, te mai râzgândești târiziu pe unele chestii ș.a.m.d.. Puteți să-mi verificați afirmațiile dacă aveți fie prieteni care lucrează în domeniu, fie cunoștințe care și-au făcut sau își fac o casă.

Ad

Exit mobile version