USR a cheltuit 65.000 de euro numai pe scrisori către electorat: Donații de 1,2 milioane lei

0
220
Nicusor Dan, presedintele Asociatiei "Salvati Bucurestiul", sustine o conferinta de presa generata de decizia autoritatilor de a demola Casa Rosetti-Solesti, declarata monument istoric de categoria B, in Bucuresti, joi 12 mai 2011. Decizia de demolare a fost luata pe baza unui aviz dat de Directia de Cultura Bucuresti, Ministerul Culturii argumentand ca respectivele corpuri nu sunt clasate ca monumente istorice. ANDREEA ALEXANDRU / MEDIAFAX FOTO

Liderul Uniunii Salvați România (USR), Nicușor Dan, a anunțat că formațiunea pe care o reprezintă a reușit să strângă în precampanie peste 997.000 de lei, iar în campanie a primit donații în valoare de peste 251.000 de lei, îndemnând și celelalte partide să facă un exercițiu de transparență, să precizeze sumele pe care se bazează și modul în care le vor cheltui.

Din banii folosiți în campanie, suma cea mai consistentă o reprezintă un contract de 275.000 de lei, care vizează distribuirea unor scrisori către câteva milioane de gospodării din România.

Una dintre cele două persoane care au împrumutat bani USR în precampanie a fost Claudiu Năsui, candidat USR (90.000 de lei).

În precampanie, până pe 10 noiembrie, USR a strâns în total 997.545 de lei, dintre care 198.000 lei — împrumuturi de la două persoane fizice, 403.000 lei — donații de la 21 de persoane, 5.400 de lei — donații sub 500 de lei de la 27 de persoane, iar 390.000 lei — donații de la 2.950 de persoane, care au folosit mecanismul online implementat de USR.

Este vorba de un total de 3.000 de persoane, media donațiilor prin mecanismul online fiind de 130 de lei.

După începerea campaniei, în condițiile în care legea permite doar candidaților să alimenteze conturile de campanie, au fost strânși încă 251.900 lei.

Nicușor Dan a mai precizat că din cei 997.545 de lei strânși înaintea campaniei au fost cheltuiți 633.000 de lei înaintea datei de 10 noiembrie.

Mai exact, cheltuielile din precampanie au constat în: 50.000 lei pentru Facebook și Google Ads, 50.000 de lei pentru realizarea unui sondaj de opinie, 30.000 de lei pentru tricouri, 20.000 de lei pentru corturi, 80.000 de lei pentru pliante, 10.000 de lei chirii achitate primăriilor care au solicitat astfel de sume pentru corturile instalate, 20.000 de lei — atelierului foto pentru realizarea pliantelor, 100.000 de lei remunerații pentru echipa tehnică, 150.000 de lei pentru promoterii care au împărțit flyere.