Home Analize Ungaria a făcut în 2022 12% din PIB din turism și spune...

Ungaria a făcut în 2022 12% din PIB din turism și spune că va ajunge la 16%

0

Anul acesta ar putea fi din nou un an record în turism după 2019, susţine directorul general al Agenţiei Ungare de Turism (MTÜ). Péter Horváth a subliniat, joi, în cadrul emisiunii intitulate „Invitatul zilei”, difuzate de postul de radio Treend Fm din Budapesta că aceste aşteptări sunt confirmate şi de datele din luna ianuarie.

„Sectorul turistic a înregistrat performanţe remarcabile la sfârşitul anului 2022 şi a reuşit să îşi menţină rezultatele obţinute şi la începutul anului 2023. Astfel, în ianuarie turiştii au petrecut 1,9 milioane de nopți în unităţile de cazare din Ungaria, ceea ce reprezintă o creştere de 15% faţă de anul precedent”, a spus directorul general, care a adăugat: După un început promițător, numărul rezervărilor din februarie a ajuns deja la 2 milioane de nopți, ceea ce este cu 10% mai mare în comparaţie cu datele din ​​februarie. După 5,9 milioane de nopți petrecute de turişti în spaţiile de cazare în primul trimestru al anului trecut, prognozele indică o creştere de până la 6,3 milioane, în acest an

Péter Horváth a precizat că asupra turismului vor avea efecte şi două mari evenimente în această vară. În 2023 orașul Veszprém va fi Capitala Europeană a Culturii. Orașul din Ungaria de lângă lacul Balaton a pregătit un program bogat pentru localnici şi turişti, dar mulţi oaspeţi va aduce în Ungaria şi Campionatele Mondiale de Atletism din august pentru care au fost deja rezervate 189.000 de nopți de cazare, iar din punct de vedere turistic, transmisiunile televizate ale competițiilor reprezintă și o valoare publicitară semnificativă.

Evaluând rezultatele din anul precedent, Péter Horváth a amintit: cei 14,2 milioane de turişti au petrecut aproximativ 40 de milioane de nopţi în unităţile de cazare din Ungaria, ceea ce nu a fost cu mult mai puţin faţă de anul record din 2019. Anul trecut, turismul a generat venituri din vânzări de 660 de miliarde de forinţi, iar veniturile din cazare de 580 de miliarde de forinţi sunt cu 52% mai mari decât în ​​2021. „Ungaria a câștigat și competiția regională, dar am depășit și ritmul redresării globale”, a spus directorul general, care a subliniat: Datele Centrului Național de Informare Turistică (NTAK) ne arată: ce a fost, ce este şi la ce se poate aştepta în turism. Din 2019, 45.000 de unități de cazare au trimis date către sistem zilnic în timp real.

„Cea mai mare inovație din acest an va fi includerea în sistem a peste cincizeci de mii de unități de cazare și mii de atracții. Dacă acest lucru se va realiza, atunci în 2023 vom ajunge la digitalizarea întregului ecosistem turistic și se vor putea lua decizii profesionale bazate pe date. Astfel, vom putea desfăşura campanii de marketing și mai bine direcționate”, a declarat Péter Horváth, care a menţionat: NTAK a ajutat foarte mult Guvernul în determinarea modului de intervenție în sectorul turistic. Așa a fost elaborat pachetul de măsuri adoptat în toamna anului trecut, cel mai important element al acestui pachet fiind renunţarea la contribuţia pentru dezvoltarea turismului până la afârşitul anului 2023, din care 24 de miliarde de forinţi au rămas la furnizorii de servicii doar până la 31 ianuarie.

Péter Horváth a mai precizat că Guvernul a lansat o licitație deschisă cu un buget de 70 de miliarde de forinţi pentru a reduce costurile cu energie ale unităţilor din sectorul turistic. Referitor la strategia Agenţiei Ungare de Turism a afirmat că scopul MTÜ în perioada 2023-2030 este ca Ungaria să devină un lider de destinaţie din Europa Centrală cu 20 de milioane de turişti care vor petrece aici 50 de milioane de nopţi de cazare. Scopul este ca sectorul turistic şi al ospitalităţii să aibă o contribuţie la PIB chiar de 16%, această contribuţie fiind de 12% în 2022, ceea ce şi aşa a fost de trei ori mai mare faţă de contribuţia întregului sector agricol.

Referitor la tendinţele din sectorul turistic, Péter Horváth a spus că anul acesta, turismul în Europa va depăşi deja cifrele înregistrate înainte de pandemie, iar acest nivel va fi atins la nivel global în 2024. „Oamenii vor recupera ceea ce au pierdut în timpul pandemiei, ceea ce va determina creşterea cererilor”, a mai spus directorul general, care a amintit că în urmă cu 40 de zile s-a deschis piaţa chineză şi deja au fost făcute 40 de mii de rezervări din China în unităţile de cazare din Ungaria.

Péter Horváth a mai precizat că nu trebuie uitat nici turismul intern. Motorul acestuia este în continuare cardul de agrement Széchenyi, numit cardul SZÉP, iar în prezent pe aceste carduri există 90 de miliarde de forinţi, care vor ajunge la hoteluri. În 2022, reîncărcarea de către angajator a cardului SZÉP a fost de 354,7 miliarde de forinţi, fiind cu aproape 50% mai mare decât în ​​2019, a declarat directorul general al Agenţiei Ungare de Turism în cadrul interviului acordat postului de radio ungar Treend Fm

Ad

Exit mobile version