de Bogdan Tiberiu Iacob, preluare Inpolitics
Scandalul planetar amorsat ieri de dezvăluirile unor mari organe de presă privind ilegalitățile comise de compania americană Uber are în prim plan figuri politice grele. Oameni suspectați că au încheiat înțelegeri cu Uber pentru a permite dezvoltarea activităților companiei în disprețul legii. Documentele prezentate includ și România. Nu știm, deocamdată, dacă politicieni români au fost și ei prinși în schemele Uber, dar ne amintim că marii avocați ai companiei au fost cei de la USR/PLUS, inclusiv actualul președinte, Cătălin Drulă, care au dus bătălii teribile cu PSD în favoarea Uber.
România s-a aflat și ea pe harta conflictelor, după ce Uber a penetrat piața de aici, în februarie 2015.
Doi ani mai tîrziu, deja se înregistrau proteste de stradă ale taximetriștilor, iar miniștrii români aveau întîlniri de negociere cu cei de la Uber, privind legislația din domeniu.
Ce se poate remarca privind în urmă e că, în timp ce PSD se manifesta refractar la adresa Uber, USR susținea puternic afacerea, secondat cu un ton mai jos de cei de la PNL.
Anul trecut, deputatul USR Filip Havârneanu anunţa că a iniţiat un proiect de lege care prevede că şoferii care lucrează pentru companii de ride sharing gen Uber sau Bolt pot folosi banda destinată transportului public, aşa cum se întâmplă în cazul taxiurilor.
În zilele care urmează, odată cu extinderea prezentării de documente secrete în scandalul Uber, așa cum anunță presa internațională, am putea afla dacă cei de la USR s-au bătut sincer pentru protejarea Uber în România. Ori dacă la mijloc au fost și alte motivații. Deocamdată, nu ne putem pronunța, nu ne rămîne decît să urmărim atent evoluția scandalului.