În viitorul apropiat, toţi cei trei producători germani de automobile de categoria premium vor avea în Ungaria uzine de producţie, ceea ce, în afară de Germania, nu se poate afirma despre niciun alt stat european. De asemenea, putem face faţă cu succes provocărilor globale cu care se confruntă sectorul, prin creşterea performanţei cercetării, dezvoltării şi inovaţiei în beneficiul angajaţilor din Ungaria şi al întreprinderilor autohtone, a subliniat László Palkovics, ministrul ungar al Inovaţiei şi Tehnologiei, la evenimentul organizat cu ocazia BMW Group Supplier Day, la Debrecen, potrivit comunicatului remis de Ministerul Ungar al Inovaţiei şi Tehnologiei (ITM).
Uzina BMW din oraşul reşedinţă al judeţului Hajdú-Bihar va produce, de la mijlocul deceniului, maşini complet electrice. Modelele ecologice ale mărcii recunoscute pe plan global sunt primele care vor ieşi de pe linia de producţie de aici. Construcţia clădirii birourilor centrale şi a centrului de formare va începe în prima parte a anului viitor, la locul investiţiei. Scopul întâlnirii de joi a fost consolidarea cooperării cu cei aproximativ 60 de parteneri furnizori invitaţi, se mai arată în comunicat.
În discursul său din deschiderea conferinţei, László Palkovics a explicat că 13-15% din produsul intern brut se datorează celor 740 de producători şi furnizori ungari din industria de automobile. Din anul 2010, numărul angajaţilor autohtoni din acest sector s-a majorat de peste două ori, iar sectorul oferă mijloace de trai pentru 175 000 de familii din Ungaria. 95% din cele 500 000 de maşini, produse în fiecare an în Ungaria, îşi găsesc proprietarii în străinătate. În schimb, raportul este aproape invers în cazul furnizorilor: 90% din produsele lor sunt vândute pe plan intern.
Ministrul ungar al Inovaţiei şi Tehnologiei a mai adăugat că principalul obiectiv al Guvernului ungar în industria auto este să crească, până în anul 2030, ponderea valorii adăugate interne de la 45%, la 50%. Ţinând pasul cu tendinţele din industrie sau chiar luând-o înaintea acestora, executivul de la Budapesta îşi propune ca Ungaria să se situeze în fruntea producţiei de baterii, respectiv în economia hidrogenului şi în domeniul tehnologiei 5G. Atragerea în Ungaria a producătorilor şi dezvoltatorilor de înaltă tehnologie şi păstrarea investitorilor deja stabiliţi în Ungaria întăreşte, de asemenea, competitivitatea întreprinderilor autohtone. Guvernul ungar lucrează pentru a se asigura ca toţi producătorii din categoria premium să profite de gama inegalabilă de servicii oferite de ZalaZONE, cel mai mare poligon de testare auto din Europa, de la Zalaegerszeg.