Taximetriștii autorizați vor să facă miting împotriva Uber și Taxify

0
68
File illustration picture showing the logo of car-sharing service app Uber on a smartphone next to the picture of an official German taxi sign in Frankfurt, September 15, 2014. A Frankfurt court earlier this month instituted a temporary injunction against Uber from offering car-sharing services across Germany. San Francisco-based Uber, which allows users to summon taxi-like services on their smartphones, offers two main services, Uber, its classic low-cost, limousine pick-up service, and Uberpop, a newer ride-sharing service, which connects private drivers to passengers - an established practice in Germany that nonetheless operates in a legal grey area of rules governing commercial transportation. REUTERS/Kai Pfaffenbach/Files (GERMANY - Tags: BUSINESS EMPLOYMENT CRIME LAW TRANSPORT)

Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR) intenționează să organizeze, în 13 sau 14 decembrie, în Piața Victoriei din București, un miting de protest față de pirateria din transporturile rutiere, informează COTAR.

În acest sens, reprezentanții transportatorilor au solicitat autorizare din partea Primăriei Capitalei.

„La aceste manifestări va participa un număr de aproximativ 5.000 de taxiuri, autobuze, autocare care aparțin patronatelor din domeniul de activitate, privind transportul de persoane în regim taxi, transporturi prin curse regulate și PFA din taximetrie. Mitingul de protest se va desfășura sub organizarea Confederației COTAR. Facem mențiunea că vor fi depuse cereri de protest la aceeași oră, în aceeași zi, în toate marile orașe”, se mai arată în comunicat.

Reprezentanții transportatorilor afirmă că pirateria în transportul de persoane a devenit o activitate tolerată și nesancționată de autoritățile române.

„Activitățile ilegale, neautorizate, nelicențiate de transport persoane în regim taxi, prin folosirea unor platforme informatice de tipul UBER, încalcă dreptul la concurență loială și conduc la dispariția activității de taxi în condiții legale. Deși firmele care practică pirateria încearcă să creioneze altă situație juridică, susținând că activitatea lor doar facilitează relația de ride-sharing și oferă și persoanele interesate de aceste servicii, aceste firme desfășoară în fapt activitatea de dispecerizare și transport persoane în regim de taxi, aspect care rezultă atât din funcțiile aplicației Uber, cât și din calitatea în care acționează șoferii, modul de lucru al acestora și din relația acestora cu partenerii UBER (societăți comerciale și șoferi)”, precizează COTAR.

Totodată, Confederația susține că, în timp ce transportatorii care prin curse regulate și taxi sunt supuși controalelor drastice din partea autorităților, clienții apelează la cursele ilegale, care sunt mai ieftine tocmai pentru că nu se plătesc taxele și impozitele prevăzute de legislația în vigoare pentru cei care fac transport de persoane în mod legal.

„Noi nu cerem să dispară concurența de pe piață, ci să se autorizeze, conform legislației în vigoare. Astfel vom avea o concurență legal autorizată. Legea românească trebuie să protejeze activitățile legale și să găsească mijloace de descurajare a activităților ilegale”, se mai arată în comunicatul COTAR.