Fiecare sucevean are la dispoziţie un metru pătrat de spaţii comerciale, de două ori mai mult decât un locuitor al Capitalei.Suceava a înregistrat anul trecut cea mai mare densitate de spaţii de retail din ţară, ajungând la 956 de metri pătraţi de spaţii comerciale la mia de locuitori, aproape dublu faţă de Bucureşti, care are 532 mp/1.000 locuitori, potrivit raportului Romanian Real Estate, aferent anului 2016, realizat de compania de consultanţă imobiliară Activ Property Services conform Ziarului Financiar.
Cele mai mari centre comerciale din Suceava sunt Iulius Mall, dezvoltat de grupul Iulius, al omului de afaceri ieşean Iulian Dascălu, şi Suceava Shopping City, deschis în 2008, cu o suprafaţă de circa 46.000 de metri pătraţi, aflat în proprietatea fondului britanic de investiţii Argo Real Estate Opportunities Fund (AREOF). Mallul lui Iulian Dascălu are o suprafaţă similară. La o populaţie de 92.121 de locuitori, media de retail se apropie de 1.000 de metri pătraţi pentru fiecare 1.000 de locuitori, adică circa un metru pătrat de locuitor. Suceava deţine de mai bine de şapte ani poziţia fruntaşă în topul oraşelor cu cele mai mari densităţi de retail.
Paradoxul rezidă în faptul că Suceava se numără printre judeţele cu cele mai mici salarii medii din ţară, potrivit datelor de la Institutul Naţional de Statistică, media fiind de 1.672 de lei.