Home Analize Succesul AfD in rândul tinerilor

Succesul AfD in rândul tinerilor

0

În 2013, anul în care a fost fondată, Alternativa pentru Germania (AfD) lăsa imaginea unei formațiuni politice învechite, populată de profesori și antreprenori cu păr cărunt, a căror preocupare era să critice politicile europene ale cancelarului Angela Merkel.Între timp, longeviva lideră creștin-democrată nu mai ocupă funcția de cancelar iar AfD cunoaște o schimbare semnificativă. Acest partid anti-migrație s-a radicalizat și a întinerit, lucru ușor de remarcat în timpul numeroaselor campanii electorale din acest an, transmite DW.

Alternativa pentru Germania a dus campanie asiduă pentru atragerea electoratului tânăr. În landul Turingia, controversatul ei lider, Björn Höcke, a organizat o reuniune pe motociclete la sfârșitul campaniei electorale. 

Călare pe aceste autovehicule afumătoare, produse de compania ”Simson” din estul țării, foarte populare în rândul tinerilor, susținătorii lui Höcke au străbătut orașele și satele din regiune. Evenimentul a fost promovat în mod profesionist pe rețele sociale ca TikTok, Instagram sau Facebook, dar a fost oglindit și în presă.

AfD angajează numeroși experți în PR din ”anturajul” său de dreapta – termen pe care îl utilizează când vorbește despre grupurile de extremă dreapta care s-au adunat în jurul partidului. Acești experți alimentează atmosfera pe rețelele sociale cu campanii emoționale și polarizante.
Prin mesaje provocatoare precum „Guvernul de la Berlin te urăște” sau „Germania intră în faliment”, AfD alimentează temerile multor tineri. Soluția pentru ieșirea din impas? Votul pentru AfD, desigur.

Strategia afd-istă are fără îndoială succes. În alegerile din landul Brandenburg din 22 septembrie 2024, aproape unul din trei tineri a votat cu AfD. Este o cifră remarcabilă, dacă ne amintim că în urmă cu trei ani, la alegerile federale, aproximativ 50% dintre tineri alegeau partidele din actuala coaliția de guvernare, respectiv Partidul Social-Democrat, Partidul Verzilor și Partidul Liberal-Democrat. 

„Aceste trei partide au eșuat în ochii tinerilor”, spune Klaus Hurrelmann într-un interviu pentru postul public de radio din Germania. Hurrelmann, unul dintre cei mai renumiți cercetători în domeniul tineretului din Germania, realizează în mod regulat studii în care analizează atitudinile, opiniile și atitudinea tinerilor față de viață. „Partidele de guvernământ nu au reușit să își promoveze în mod adecvat agenda: climă, educație, prosperitate, pace”, spune sociologul. 

Ad

Exit mobile version