spot_img
marți, 23 decembrie, 2025
1.6 C
București

Studiu KeysFin: Nu vor fi ieftiniri, PROFITUL marilor rețele va crește cu 15-20%

Câștigurile marilor rețele de magazine ar putea avansa, în acest an, cu 15 – 20%, după reducerea cotei TVA la alimente de la 24% la 9%, pe fondul creșterii apetitului de consum și al modificării marjelor operaționale, însă șansele ca alimentele să se ieftinească vor fi doar conjuncturale și pe termen scurt, relevă o analiză realizată de o companie de servicii de business dedicate mediului de afaceri, referitoare la evoluția retailului alimentar românesc în perioada 2009 – 2014, transmite Agerpres.

„Artificiile cu prețuri le-am văzut și în cazul reducerii TVA la pâine, iar rezultatele au fost contradictorii. Unele produse s-au ieftinit, altele nu. Estimăm că același fenomen se va produce și pe 1 iunie. Vom vedea, probabil, pe termen scurt, o scădere de prețuri conjuncturală, urmată, pe termen mediu și lung de o scumpire sensibilă, graduală, argumentată de motive de ordin operațional, respectiv creșteri de prețuri la utilități și carburanți’, afirmă analiștii companiei.

Pe de altă parte, analiștii consideră că semnalul dat de reducerea TVA va avea consecințe pozitive în stimularea consumului, principalul motor al economiei, însă marii câștigători ai bătăliei prețurilor vor fi retailerii, ale căror afaceri ar putea primi un impuls semnificativ estimat între 15 și 20% în 2015.

„Prețurile reprezintă un important factor psihologic care influențează comportamentul de consum. Impulsul dat de reducerea TVA va dinamiza ofertele, promoțiile, va accentua concurența, în sensul că va diminua fenomenul de aliniere a prețurilor, îi va stimula pe români să cumpere mai mult, însă marii câștigători ai bătăliei prețurilor vor fi retailerii, ale căror afaceri ar putea primi un impuls semnificativ, estimat de KeysFin între 15 — 20% în 2015. Estimarea ia în calcul efectul reducerii TVA, în sensul creșterii profitului jucătorilor din domeniu, creșterea consumului și planurile de extindere ale retailerilor la nivel național, prezentate și asumate de aceștia. Calculul este unul relativ, condiționat de evoluția economică generală, de dinamica cursului valutar și a costurilor utilităților”, explică experții companiei KeysFin.

Estimările KeysFin au fost realizate pe baza evoluției financiare a marilor retaileri din perioada 2009 — 2014. Potrivit datelor oficiale, Kaufland, Carrefour, Lidl, Auchan, Cora, Mega Image, Metro și Selgros, principalii jucători din piață, au rezistat excelent crizei, reușind chiar să își extindă afacerile în tot acest interval.

Hot this week

Topics

Mai mult

    Trump, decizie: Acest lucru nu s-a mai întâmplat niciodată în istoria de 101 ani a Serviciului Extern al SUA

    Administrația președintelui american Donald Trump recheamă din funcțiile lor...

    Povestea de dragoste a lui Mircea Cărtărescu cu Ion Iliescu și Petre Roman

    Ce scria poetul Mircea Cărtărescu in ianuarie 1990 despre...

    Doar 21% din companiile americane din România mai cred in afacerile lor

    Doar 21% dintre companiile americane mai evaluează situaţia ca...

    Vance spune că europenii sunt nemulțumiți de conducătorii lor

    Politicile economice și de migrație eronate ale țărilor europene...

    Mehedințiul face un pas important spre dezvoltarea turismului

    Astăzi a avut loc ședința de constituire a Organizației...

    Articole relationate

    Categorii populare