Coaliția condusă de SUA a fost nevoită să „redirijeze” cel puțin unul din avioanele sale aflate în spațiul aerian al Siriei pentru a evita apropierea de un avion rus, a afirmat miercuri un purtător de cuvânt al Departamentului American al Apărării, citat de France Presse, conform Agerpres.
Practic astfel Washingtonul recunoaşte controlul spaţiului aerian sirian de către Rusia.
În acelaşi timp, ruşii au negociat cu israelienii în ultimele două zile la Tel Aviv. după ce premierul Beniamin Netanyahu a fost la Moscova acum câteva săptămâni pentru a pune la punct bazele unei colaborări în Siria.
Siteul israelian de informaţii militare Debka a informat că o delegaţie numeroasă militară rusă a fost în Israel, aceasta plecând înapoi la Moscova miercuri noaptea.
Aceasta a fost condusă de generalul Nikolai Bogdanovsky. om cheie în Ministerul rus al Apărării. Subiectul a fost coordonarea celor două ţări în Siria. Deocamdată nu se cunosc detaliile înţelegerii.
Debka mai scrie că Rusia controlează în acest moment spaţiul aerian sirian, nordul Israelului, inclusiv Înălţimile Golan, dar şi sudul Turciei.
Practic, Rusia a instaurat astfel o zonă de interdicţie aeriană.
În acelaşi timp, mai scrie siteul israelian, portavionul rusesc Moskva, a fost plasat pe coasta siriană vis a vis de portul sirian Latakia, unde ruşii au o bază militară şi aeriană, singura de altfel pe care Moscova o are la Marea Meditereană.
„Cel puțin o dată a fost” o circumstanță în care coaliția condusă de Statele Unite „a trebuit să acționeze pentru a modifica ruta” unuia din avioanele sale, a declarat un purtător de cuvânt al Pentagonului, căpitanul de vas Jeff Davis.
Potrivit unui oficial din Departamentul Apărării de la Washington, incidentul a implicat două avioane F-16 americane, care au renunțat la o misiune de bombardare în Siria pentru a nu se apropia prea mult de avioanele ruse.
Bombardierele ruseşti sunt însotite de avioane de vânătoare Su-30 SM.Aceste avioane pot descoperi înca de la decolare orice avion ridicat de pe baza aeriana NATO de la Incirlik din Turcia, dar şi de la alte baze americane şi britanice din zonă.
Avioanele Su-30 SM sunt din generatia 4+, fiind similare ca performante cu F-15 C americane si net superioare avioanelor F-16 C. Data fiind înarmarea sa cu rachete rachete aer-aer R-77 sau R-27ER ( raza de actiune 130 km ), avionul Su-30 SM poate doborî orice avion F-16 C, imediat ce s-a desprins de pista de la Incirlik.
De asemenea, ruşii au trimis şi avioane de cercetare ELINT, de tip Il-20M1, care au o autonomie de 8 ore, fara alimentare în aer.
Pe lînga radarul Kvalat-2 care descopera tinte aeriene si terestre pîna la 300 km, Il-20M1 dispune de echipamente foto de înalta rezolutie (A-87P) si dispozitive pentru interceptarea si bruierea tuturor comunicatiilor militare, a radarelor si telefoniei mobile.