Randamentul elevilor în învăţământul online e prost, deoarece acest tip de şcolarizare e impersonal şi îi lipseşte conexiunea directă dintre profesor şi elev, iar tinerii vor avea de pierdut, a declarat, pentru AGERPRES, Marius Nistor, preşedintele Federaţiei Sindicatelor din Educaţie (FSE) „Spiru Haret”.
„Randamentul elevilor în online e prost. Să fim bine înţeleşi, acestea sunt lucruri constatate în majoritatea ţărilor: învăţământul online nu va fi niciodată substitutul învăţământului faţă în faţă. Efortul este mult mai mare pentru orele online, este foarte greu să menţii atenţia elevului, nici nu se poate menţine timp de 45-50 de minute – orele online ar trebui să dureze mult mai puţin. Nu ai controlul efectiv a ceea ce se întâmplă în partea cealaltă, acolo unde este elevul, la el acasă, sau unde este cadrul didactic. Una este când te vezi faţă în faţă, când te uiţi în ochii copilului, când poţi discuta cu el, când empatizezi cu el, şi altceva este când interacţiunea este online. Este ceva impersonal, rece, nu se mai creează conexiunea între cadrul didactic şi elev. Nu este acelaşi lucru cu învăţământul faţă în faţă”, a afirmat Marius Nistor.
Liderul sindical susţine că învăţământul online nu reprezintă o soluţie pentru viitor.