Home Analize Secretele navei care a ars în Portul Constanța: Zeci de milioane și...

Secretele navei care a ars în Portul Constanța: Zeci de milioane și furtul de motorină

0

Nava Hercules, din dotarea Agenţiei de Salvare a Vieţii Omeneşti pe Mare (ARSVOM), care a ars ieri dana 78 a Portului Constanţa, reprezintă gaura neagră a instituţiei din subordinea Ministerului Transporturilor. Conducerea ARSVOM a cheltuit ilegal zeci de milioane de lei pentru reparaţiile fără sfârşit ale remorcherului cu o vechime de aproape 30 de ani. În plus, de pe Hercules s-au furat sute de mii de kilograme de motorină. Jaful incredibil de la ARSVOM a apărut, negru pe alb, în raportul Corpului de Control al primului ministru din februarie 2016, scrie Replica de Constanța.

Nava Hercules era retehnologizată în proporţie de 95% cu bani de la guvern în momentul în care a fost cuprinsă de flăcări, la sala motoare principale. Din fericire, nu au existat victime omeneşti, deşi la bord se aflau cinci echipe de muncitori. Pagubele ar urma să fie acoperite, teoretic, de executantul lucrărilor, respectiv firma Alteea SA, cea care tot repară nava din 2013 până în prezent.

Potrivit Corpului de control, din acest buget au fost alocaţi pentru modernizarea remorcherului Hercules 1.200.000 lei, ceea ce înseamnă că fostul director general a depăşit cu 33.519.206,4 lei limita creditului aprobat de Ministerul Transporturilor. Iar concluzia din raport este fără interpretări: „Potrivit dispoziţiilor art.71 din Legea nr. 500/2002, angajarea de cheltuieli peste limita creditelor bugetare aprobate prin bugete constituie infracţiune”.

Altă constatare interesantă a Corpului de Control era cea legată de motorina furată la ARSVOM. Numai prin Hercules au dispărut câteva sute de tone combustibil, iar însemnările din jurnalul de mașină au fost în mod evident falsificate. “În perioada 01.01.2010- 30.09.2015, pentru funcționarea remorcherului Hercules aparținând ARSVOM s-a consumat o cantitate totală de 744.881 kg de motorină, din care cantitatea de 440.880 kg de motorină, reprezentând un procent de aproximativ 60% din total, a fost consumată pentru funcționarea caldarinei remorcherului. În perioada 01.01.2010- 30.09.2015, pe remorcherul Hercules a fost utilizată caldarina chiar și în lunile de vară, fapt care a generat un consum de combustibil lunar care a variat între 7.740 kg de motorină, în luna iulie a anului 2011 și 1.800 kg de motorină în luna iunie a anului 2015.

Ad

Exit mobile version