Acţiunile BMW au scăzut joi cu până la 9% după ce o revistă germană a relatat că SUV-ul diesel X3xDrive 20d a emis noxe de 11 ori mai mari decât normele europene, în timpul unui test pe şosea, amplificând îngrijorarea că investigaţia împotriva Volkswagen s-ar putea extinde la alţi producători.
SUV-ul BMW a fost testat pe şosea de Consiliul Internaţional pentru Transporturi Nepoluante, acelaşi grup care a dat informaţii care au condus la investigarea de către autorităţile americane a diferenţei dintre emisiile motoarelor diesel al VW în timpul testelor de laborator şi a celor pe şosea, a relatat revista Autobild, citat de Bloomberg.
BMW a anunţat că nu există niciun sistem instalat pe automobilele grupului care să reacţioneze diferit în timpul testelor, faţă de funcţionarea în trafic.
„Nu există nicio funcţie de recunoaştere a ciclurilor de testare a emisiilor la BMW. Toate sistemele de emisii rămân active în afara ciclurilor de testare”, potrivit unui comunicat al BMW publicat în urma articolului din Autobild.