Scandalul UBER: Ce zice COTAR, ce susține compania

0
8
File illustration picture showing the logo of car-sharing service app Uber on a smartphone next to the picture of an official German taxi sign in Frankfurt, September 15, 2014. A Frankfurt court earlier this month instituted a temporary injunction against Uber from offering car-sharing services across Germany. San Francisco-based Uber, which allows users to summon taxi-like services on their smartphones, offers two main services, Uber, its classic low-cost, limousine pick-up service, and Uberpop, a newer ride-sharing service, which connects private drivers to passengers - an established practice in Germany that nonetheless operates in a legal grey area of rules governing commercial transportation. REUTERS/Kai Pfaffenbach/Files (GERMANY - Tags: BUSINESS EMPLOYMENT CRIME LAW TRANSPORT)

Pentru a intra în legalitate, Uber trebuie să obţină autorizaţie de dispecerat, ceea ce înseamnă că persoanele care aleg să folosească această platformă pot apela la orice oră serviciul, a declarat, pentru MEDIAFAX, preşedintele COTAR, Vasile Ştefănescu.

Precizarea vine după ce, luni, la sediul Primăriei Capitalei a avut loc o întâlnire între reprezentanţii transportatorilor şi edilul Bucureştiului. În urma acesteia, Municipalitatea a anunţat că va impune un nou regulament de funcţionare a taximetriştilor.

„Prin noul regulament, vor fi interzise toate formele de practicare a taximetriei care nu se încadrează în prevederile Legii nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere, precum şi în cele ale HCGMB 78/2008 şi ale Codului Fiscal”, a declarat Gabriela Firea, după întâlnire.

Afirmaţia primarului Capitalei a născut controverse în spaţiul public, iar unele voci au afirmat că, prin acest regulament, se doreşte interzicerea Uber-ului.

Aplicaţiile ca Uber, serviciile de carsharing, de taxi şi transportul în comun „constituie, împreună, soluţii care pot duce la reducerea aglomeraţiei. Ne dorim să discutăm despre viitorul industriei de transport împreună cu municipalitatea”, au transmis, luni, reprezentanţii Uber România.

Transmisă „ca urmare a comunicatului de azi a Primăriei Municipiului Bucureşti (PMB)”, poziţia Uber România este următoarea: Aplicaţiile ca Uber, serviciile de carsharing, de taxi şi transportul în comun constituie, împreună, soluţii care pot duce la reducerea aglomeraţiei, a poluării şi pot rezolva problema parcărilor din Bucureşti. Peste 350.000 de bucureşteni se bazează pe Uber pentru drumurile zilnice şi mii de şoferi parteneri fac un venit în plus, prin intermediul aplicaţiei şi contribuie la bugetul public. Ne dorim să discutăm despre viitorul industriei de transport împreună cu municipalitatea şi cu alţi actori din industrie pentru a face ceea ce este cel mai bine pentru consumatori şi pentru oraş”.

„Credem că dialogul este cea mai bună cale pentru a oferi bucureştenilor cele mai bune servicii de transport”, au menţionat oficialii Uber Romania.

Reprezentanţii companiei de carsharing au mai precizat că Uber este „un serviciu fiscalizat şi transparent şi toate cursele vin cu o factură fiscală”. De exemplu, „anul trecut 100 de parteneri Uber au contribuit cu aproximativ 320.000 de lei taxe la bugetul de stat, constând în TVA intracomunitar, impozit pe venit, impozit şi contribuţii salariale”.

În plus, „spre deosebire de taxi, serviciile ca Uber sunt comunităţi online închise, de şoferi care îşi împart maşina şi de pasageri. Un partener Uber nu poate lua pasageri de pe stradă, la fel cum un pasager nu poate folosi serviciul în afara aplicaţiei. Partenerii au 100% flexibilitate şi libertate, foarte mulţi folosind aplicaţia sub 10 ore pe săptămână, în special în drum spre birou sau spre casă, cu opţiunea Destinaţii Predefinite”, au precizat reprezentanţii companiei.