Home Actualitate Scandalul implicării ilegale a SRI în sistemul informatic al CNAS

Scandalul implicării ilegale a SRI în sistemul informatic al CNAS

0

Scandalul amorsat de fostul președinte al CNAS, chirurgul Lucian Duță, ajunge în parlament, după ce medicul a înaintat adrese oficiale către președinții celor două Camere, liderilor partidelor parlamentare și Comisiei SRI, prin care cere anchetarea implicării ilegale a SRI în sistemul informatic al CNAS, transmite Inpolitics.

”Se presupune că trăim intr-o țară care acum treizeci de ani a aderat la valorile democratice occidentale și care se bazează in primul rând pe libertățile individuale. Încrederea in partenerii externi (UE, NATO) ne-am câștigat-o extrem de greu și se poate pierde foarte ușor mai ales când există suspiciuni că instituții fundamentale ale țării (în speță Guvernul României ) induc în eroare, voit sau nu, organisme externe extrem de sensibile (UE sau Guvernul Marii Britanii). De aceea, fac apel la Domniile Voastre, care reprezentați voința alegătorilor români de pe tot eșichierul politic, pentru a face lumină în acest caz care riscă să submineze pe termen lung însăși esența democrației și a libertății noastre cucerite cu multă suferință!” scrie medicul în solicitare.

”În anul 2017, în cadrul proiectului e-guvernare, finanțat din fonduri europene, Guvernul României ia decizia implementării a două proiecte: SII (Sistem Informatic Integrat) INFRASTRUCTURĂ și SII ANALYTICS (cunoscut ca sistem Big Brother). Aceste două sisteme au fost construite de SRI și a fost finalizat in 2019. Cele două proiecte interconectează toate bazele de date din România și poate obține date complexe, extrem de intruzive, despre viața oricarui cetățean din România ajungând inclusiv la starea de sănate, tratamente prescrise etc.

Licitația a fost coordonată de șeful structurii IT din SRI (generalul Statescu) și care a contribuit decisiv și la arhitectura proiectului SIUI (cea mai importantă componentă a proiectelor sus menționate ). De remarcat că ambele proiecte (și de la SRI, dar și de la CNAS) au fost câștigate de firma SIVECO, cunoscută pentru relațiile pe care le-a avut tot timpul la vârful SRI!

Așa cum am arătat mai sus, proiectele SII INFRASTRUCTURĂ și SII ANALYTICS au fost integrate de SRI, prin accesare de fonduri europene și constituie un proiect CIVIL. NU este proiectul SRI, ci este proiectul Guvernului României și la finalizarea lui (lucru care s-a întâmplat in 2019) trebuia predat beneficiarului legal (respectiv o structură civilă guvernamentală). El urmărește deservirea unei palete largi instituționale (ANAF, MI, Parchete etc) prin partajarea și accesarea selectivă a informației aferentă specificului fiecărei instituții. Acesta a fost angajamentul luat de guvernul României la Bruxelles când a accesat banii europeni pentru aceste proiecte. Acest angajament a fost reiterat și in fața Guvernului Marii Britanii atunci când firma BAE SYSTEMS (partenerul SIVECO in acest proiect) a livrat o componentă esențială în aceste proiecte.

În realitate, proiectul Big Brother nu a fost predat niciodată Guvernului României, beneficiarul LEGAL. Și nici nu există vreun semn că ar dori să o facă! Există suspiciunea că SRI-ul folosește acest sistem în mod discreționar, fără nici un control și mai ales pentru satisfacerea unor interese politice și antidemocratice. Interconectarea bazelor de date nu s-a făcut niciodată în mod on line cu celalalte instituții și există suspiciunea că azi SRI-ul folosește aceste date in mod fraudulos (prin replicare ilegală) și strict în interesul propriu.

De doi ani, SRI refuză să predea proiectul Big Brother Guvernului

Ceea ce vă solicit, în sinteză, este să analizați și să dispuneți în consecință, având în vedere următoarele aspecte:
1. Implicarea SRI-ului in mod direct în elaborarea documentației tehnice aferente proiectului PIAS de la CNAS.
2. Folosirea bazele de date medicale de către SRI în proiectul Big Brother (SII INFRASTRUCTURA și SII ANALYTICS)
3. Motivul pentru care SRI-ul nu predă proiectul Big Brother beneficiarului legal, respectiv Guvernul României, deși este finalizat de doi ani.
4. Verificarea legalității replicării de către SRI a aproximativ 250 de baze de date de la instituțiile din România și mai ales cum s-a făcut efectiv această replicare. (Există suspiciunea că acest proces a fost făcut ilegal, pe suporturi fixe, de către persoane din aceste instituții )
5. Solicitarea garanțiilor că acest sistem nu este folosit discreționar de către persoane din SRI și în alte scopuri decât cele legale, inclusiv aspecte care țin de subminarea democrației și a ordinii constituționale” mai scrie Lucian Duță. 

Ad

Exit mobile version