Home Analize RUPEREA ACORDULUI CEREALELOR VA AFECTA ROMÂNIA/ „Să nu credeți că Portul Constanța...

RUPEREA ACORDULUI CEREALELOR VA AFECTA ROMÂNIA/ „Să nu credeți că Portul Constanța e al statului român… Nu! Toate facilitățile, danele sunt ocupate de traderi, silozurile pe malul danelor sunt construire de marii traderi, silozurile interioare pe care le-a avut statul, acelea pe care le vedem pe marginea șoselelor, acele depozite de beton sunt în propritatea marilor traderi internaționali de cereale”

0

Ionel Arion, președintele Pro Agro, a declarat luni, pentru B1 TV, că dacă Rusia se va ține de cuvânt și chiar va suspenda acordul privind exportul de cereale ucrainene la Marea Neagră, atunci presiunea pe tranzitul acestor cereale prin România va fi și mai mare. Acesta a vorbit și despre influența marilor traderi internaționali de cereale și a insistat că e nevoie de un mecanism strict de control al tranzitului de cereale ucrainene.

Acesta a vorbit apoi despre situația dezavantajoasă în care se găsesc fermierii români în comparație cu traderii: „Se va bloca probabil o bună perioadă de timp portul? Nu știm dacă traderii din România vor fi atât de dornici să cumpere din România și nu vor cumpăra marfă ucraineană pe care o vor tranzita prin Portul Constanța. Orice comerciant aleargă după profit și dacă ei pot să cumpere marfă sub prețul pieței, vor cumpăra mereu și vor abandona toate contractele. E o chestiune în piață pe care nimeni n-a vrut s-o vadă: traderii pot da negație pe contractele pe care ei le-au încheiat cu fermierii, dar fermierii nu pot da negație pe aceste contracte, că altfel sunt penalizați”.

Președintele Pro Agro a ilustrat apoi forța marilor traderi de cereale: „E foarte greu să facem ceva, să intervenim atât timp cât marii traderi deja dețin de ani buni toate facilitățile portuare. Să nu credeți că Portul Constanța e al statului român… Nu! Toate facilitățile, danele sunt ocupate de traderi, silozurile pe malul danelor sunt construire de marii traderi, silozurile interioare pe care le-a avut statul, acelea pe care le vedem pe marginea șoselelor, acele depozite de beton sunt în propritatea marilor traderi internaționali de cereale. România inclusiv rezerva de stat o ține în custodie, plătește marile companii internaționale ca s-o țină în custodie.

În final, Ionel Arion a insistat că e nevoie de „un mecanism de control al tranzitului de cereale, să fie foarte strict, foarte bine măsurat, cuantificat și trasabilitatea acestor transporturi să fie la sânge verificată”.

Ad

Exit mobile version