Din studio reiese că românii consideră că infrastructura culturală în România e costituită din bisericile, căminele culturale, festivaluri şi sărbători locale, parcuri, case de cultură şi biblioteci. Întrebați ce și-ar dori în plus, șase români din zece au răspuns că vor..chioşcuri de distribuire a presei, tot atâția că vor librării și papetării, doar 44 la sută că doresc cinematografe, o treime că vor muzee și aproape 35 la sută, teatre şi săli de spectacole. Studiul mai arată că anul trecut, 36% dintre respondenţi au cumpărat între 1 şi 20 de cărţi, în timp ce 32% au răspuns că nu au cumpărat niciun volum, 21% au cumpărat între 21 şi 30 de cărţi, iar 11%, au cumpărat între 31 şi 50 de cărţi. Cât priveşte numărul de cărţi citite, la nivel naţional, 39% au răspuns că au citit între 1 şi 20, 29% nu au citit nicio carte, 22% au citit între 21 şi 30 de cărţi, iar 10% peste 31 de cărţi. Privitor la muzică şi dans, 53% dintre cei întrebaţi ascultă populară şi etno, o treime, pop autohton, 20% pop străin, 15% manele, 11% blues, câte 9% hip-hop/rap, respectiv muzică simfonică, 7% rock, câte 6% operă şi operetă, jazz şi electronică, şi 3% muzică experimentală. Dintre respondenţi, 58% preferă filmele de acţiune, 55% – comediile, 40% – thrillerele, 37% – drame, 33% – romantice, 22% – animaţiile, 21% – documentare și câte 18% – filmele istorice și biografice. ”Barometrul de consum cultural” a fost realizat de Institutul Naţional pentru Cercetare şi Formare Culturală, aflat în subordinea Ministerului Culturii şi Identităţii Naţionale. A existat un supliment de 402 chestionare realizate în Bucureşti. Marja de eroare a fost de +/- 2,7%.