România a construit până în prezent doar 10,8 din cei 429 de kilometri de autostradă cât și-a propus prin PNRR, pentru următorii câțiva ani. Pentru alți 50 de kilometri a început recent execuția, în timp ce restul zac la mila birocrației din domeniul achizițiilor, transmite Europa Liberă.
România a propus în Planul aprobat toamna trecută de Comisia Europeană construcția a 429 de kilometri de autostradă. Noile investiții, dacă vor fi realizate, ar trebui să îmbunătățească și rețeaua rutieră dintr-una dintre cele mai dezavantajate regiuni istorice ale țării: Moldova.
Cei 429 de kilometri de autostradă ar trebui să fie construiți până în 2026 și ar costa 2,7 miliarde de euro. Această sumă reprezintă o treime din suma totală pe care România a prins-o în Plan la capitolul investiții în infrastructură. Cele mai multe alocări ar trebui să vină pentru modernizarea infrastructurii rutiere.
Dintr-o analiză realizată de Europa Liberă în baza datelor furnizate de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) reiese că începutul construcțiilor autostrăzilor prinse în PNNR este unul greoi.
Doar 10,84 de kilometri de autostradă au fost realizați efectiv până acum, parte a Autostrăzii A3. Construcția a alți 50 de kilometri a început la Autostrada A7, care ar trebui să lege Ploieștiul de Pașcani.
Restul investițiilor se află în diverse etape birocratice.