Tot mai multe nave comerciale din întreaga lume evită Canalul Suez din cauza numărului tot mai mare de atacuri ale rebelilor yemeniți Houthi, o lovitură grea pentru Egipt, care trece deja printr-o foarte gravă criză economică, transmite corespondentul regional al RFI.
Datele Fondului Monetar Internațional (FMI) sunt clare: volumul transportat prin canal a scăzut cu 35% săptămâna trecută, în comparație cu aceeași perioadă din 2023. În același timp, volumul care a tranzitat Capul Bunei Speranțe, în largul coastelor Africii de Sud, au crescut cu 67%.
”Toate navele Maersk care urmau să tranziteze Marea Roșie și Golful Aden vor fi deviate spre sud, în jurul Capului Bunei Speranțe”, a anunțat vineri gigantul danez de transport maritim.
12% din comerțul mondial
Aproximativ 12% din comerțul mondial trece prin această fâșie îngustă de mare care se întinde din Yemen până în Egipt, potrivit Camerei Internaționale a Transporturilor Maritime (ICS), iar veniturile din canal reprezintă o parte importantă din veniturile în valută ale Egiptului, alături de turism.
La 17 decembrie, Autoritatea Canalului Suez a recunoscut că 55 de ambarcațiuni au fost împiedicate să tranziteze. Miercuri, armata britanică și cea americană au anunțat că au doborât 18 drone și trei rachete lansate de Houthis în Marea Roșie, în ceea ce guvernul britanic a descris drept ,,cel mai mare atac” al rebelilor yemeniți de până acum.