Urmare a zvonurilor, acţiunile Renault au scăzut imediat cu peste 4%, cel mai redus nivel din aproape o lună, dar declinul s-a redus ulterior la 2,9%. Investigaţia franceză referitoare la emisiile motoarelor Renault a fost lansată în urma scandalului emisiilor automobilelor diesel ale Volkswagen şi nu a fost confirmată deocamdată de reprezentanţii conducerii Renault. În urma scandalului similar în care a fost implicat grupul Volkswagen, o comisie de experți independenți a constatat astfel importante depășiri ale nivelului declarat de poluare la o serie de vehicule diesel vândute în Franța de mai mulți constructori, inclusiv Renault. De altfel, scandalul Dieselgate a atras după sine acuzaţii similare şi pentru alţi mari constructori de automobile : în Statele Unite, Agenția pentru Protecția Mediului EPA a acuzat recent şi grupul Fiat Chrysler că din 2014 ar folosi un soft care ar fi permis un nivel excesiv al emisiilor la peste 100.000 de camioane și SUV-uri cu motoare diesel. Conducerea companiei s-a plâns că ar fi acuzaţii nedrepte şi că softul ar corespunde standardelor EPA. În State, potențiala amendă pentru Fiat Chrysler este de 4,6 miliarde de dolari. Toate investigațiile vin după ce autoritățile de reglementare din Statele Unite au acuzat Volkswagen de instalarea unor sisteme electronice speciale, pentru evitarea standardelor referitoare la poluare. Volkswagen, cel mai mare producător auto din lume, a fost acuzat că ar fi manipulat rezultatele testelor autorităților americane legate de emisiile vehiculelor comercializate de grupul german prin instalarea unui software care permitea mașinilor să îndeplinească standardele referitoare la poluare în timpul testelor dar nu și în timpul operațiunilor normale. Din acest motiv nivelul poluării era mai ridicat, potrivit acuzaţiilor aduse de Agenția pentru Protecția Mediului. În scandal, grupul auto german Volkswagen încearcă acum să ajungă la un acord în valoare de aproximativ 4,3 miliarde de dolari cu Departamentul american al Justiției. Conform acordului, grupul german ar urma să îşi recunoască vinovăția și să fie achitat în procesele civile și în investigațiile autorităților. Grupul a pus deja deoparte peste 18 miliarde de euro pentru a acoperi costurile legate de Dieselgate, care ar urma să fie cel mai costisitor din întreaga industrie auto. În decembrie, Volkswagen ajunsese deja la un acord cu autoritățile americane pentru răscumpărarea a aproximativ 20.000 din cele 80.000 de vehicule echipate cu un motor diesel de 3.0 litri, implicate în scandalul emisiilor. Vă remintim, grupul german a recunoscut că, în perioada 2005 — 2015, a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. Volkswagen face obiectul unor investigații în mai multe țări.